Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Segmentation Research in the Practice of Polish Companies
Języki publikacji
Abstrakty
Po przemianach, jakie miały miejsce w procesach zarządzania przedsiębiorstwem, od kilku lat stało się możliwe badanie działalności marketingowej w polskich firmach. Czynności marketingowe może wykonywać wydzielona komórka organizacyjna (dział) bądź mogą się one ujawniać we wszystkich działach. W szybko rozwijającej się gospodarce, przy ciągle pojawiających się niejednokrotnie lepszych, nowych produktach, zmieniających się upodobaniach klientów, potrzebne staje się uszczegółowienie i wyodrębnienie z ogromnej grupy badań marketingowych procesu segmentacji konsumentów, wspomagającego odkrywanie możliwości stojących przed firmą. Ten właśnie problem został poddany analizie w niniejszym artykule, a główny nacisk położono na zanalizowanie zebranych danych o stosowanych metodach i podejściach do segmentacji, czasami nawet tylko teoretycznych (wynika to z rozpoczynania dopiero tego typu działań marketingowych). (fragment tekstu)
The paper shows first steps of market segmentation taken by Polish firms. This is only theoretical approach to the segmentation. Many companies are interested in the segmentation because they know how profitable it is, for example: better use of financial, technological and personal resources. The most popular approach to the segmentation is an a priori method. The described companies give their own methods for separating groups of consumers with similar references. (original abstract)
Rocznik
Tom
Strony
144--148
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Bibliografia
- Badania marketingowe. Podstawowe metody i obszary zastosowań. Pod red. K. Mazurek-Łopacińskiej. Wrocław: AE 1997.
- Dziechciarz J.: Statystyka sprzedaży jako podstawa segmentacji rynku. [w:] Ekonometryczne modelowanie danych finansowo-księgowych. Lublin 1996.
- Kotler P.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Warszawa: Gebethner 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171188351