Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W opracowaniu przedstawiono metody multimedialne jako ważny regulator procesów poznawczych i percepcyjnych decydenta oraz zaproponowano wykorzystanie ich w projektowaniu konceptualnego interfejsu użytkownika. Dokonano tego, korzystając z dorobku psychologii poznawczej, a zwłaszcza z badań nad mentalnym modelem człowieka oraz teorii informatyki. Proces projektowania interfejsu opisano w kontekście kilku poziomów, a mianowicie: poziomu analizy zadań, leksykalnego, semantycznego, syntaktycznego oraz prezentacji. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
179--186
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- Barfield L.: User Interface Concepts & Design. Addison-Wesly 1993.
- England E., Finney A.: Managing Multimedia. Addison-Wesley, New York 1996.
- Galitz W.O.: Essential Guide to User Interface Design. Wiley Computer Pub. 1996.
- Kozielecki J.: Psychologiczna teoria decyzji. PWN, Warszawa 1977.
- Kuźniarz L., Piasecki M.: Zarys obiektowej metodologii analizy i projektowania multimedialnego interfejsu użytkownika. [w:] Multimedialne i sieciowe systemy informacyjne. Red. Cz. Daniłowicz. Wrocław 1998.
- Lindstrom R.: Business Week Guide to Multimedia Presentations. Osborne McGraw-Hill, New York 1994.
- Newman W. M., Lamming M.G: Interactive System Design. Addison-Wesley 1995.
- Simon H.: Podejmowanie decyzji kierowniczych. Nowe nurty. PWE, Warszawa 1982.
- Schneiderman B.: Designing of User Interface. Strategies for Effective Human-Computer Interaction. Addison-Wesley 1987.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171188661