PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 4/1 | 217--226
Tytuł artykułu

Strategie marketingowe odbudowujące wartość przedsiębiorstwa w okresie wychodzenia z kryzysu

Warianty tytułu
Marketing Strategies Rebuilding Value of Companies in Crisis Overcome Cycle
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł omawia istotę sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie i aktywność organizacji po jego pokonaniu. Zwłaszcza podkreśla znaczenie wczesnego rozpoznawania symptomów (sygnałów) kryzysu i stwierdza, że zwycięstwo nad nim jest ważnym sprawdzianem i wyzwaniem strategicznym. Po zażegnaniu kryzysu, strategiczna aktywność przedsiębiorstwa powinna przenieść się na przeprowadzenie zmian, prowadzących organizację na trwałą "ścieżkę rozwoju" i odbudowę wartości całego przedsiębiorstwa. Zmiany te mogą dotykać całe przedsiębiorstwo, a także jego poszczególne obszary funkcjonalne, w tym marketing. (abstrakt oryginalny)
EN
The main objective of the paper is to outline the essence of the crisis situation in the company and the company activity after its overcome. In particular, it points at the meaning of early recognition of the crisis symptoms (signals). The author states that the overcome of crisis is very important test for the company and strategic challenge. After the crisis is defeated, the strategic activity of the company should be transfer to the way of changes, that would lead the company to the constant "path of growth". These changes can touch whole company and also only its particular functional space. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
217--226
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Andruszkiewicz K. (2007), Strategiczne zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach w warunkach kryzysu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Toruń.
  • Ansoff H.I. (1985), Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa.
  • Burnes B. (1992), Managing Change. A Strategic Approach to Organizational Development and Renewal, Pitman Publishing, London.
  • Greiner L.E. (1972), Evolution and revolution as organizations grow, Harvard Business Review, July-August.
  • Griffin R.W. (1996), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Krystek U. (1987), Unternehmenskrisen, Gabler Verlag, Wiesbaden.
  • Machaczka J. (1998), Zarządzanie rozwojem organizacji. Czynniki, modele, strategie, diagnoza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Kraków.
  • Mintzberg H., Quinn J. B. (1991), The Strategy Process. Concept, Contexts, Cases, Second Edition, Prentice - Hall, Inc. Englewood Cliffs, New Yersey.
  • Nadler C. A., Tushman M. L. (1997), Beyond the Charismatic Leader, Leadership and Organizational Change, California Management Review.
  • Nowakowski M. K., Rzemieniak M. L. (2003), Kryzys i przetrwanie w marketingu, Difin, Warszawa.
  • Penc J. (2000), Menedżer w uczącej się organizacji, Wydział Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej, Łódź.
  • Sapijaszka Z. (1998), Restrukturyzacja przedsiębiorstwa. Szansę i zagrożenia, Wydawnictwo PWN, Warszawa.
  • Slatter S., Lovett D. (2001), Restrukturyzacja firmy. Zarządzanie przedsiębiorstwem w sytuacjach kryzysowych, WIG - Press, Warszawa.
  • Strategor. Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość, (1996), P WE, Warszawa.
  • Zelek A. (2003), Zarządzanie kryzysem w przedsiębiorstwie -perspektywa strategiczna, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "Orgmasz", Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171188937

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.