Warianty tytułu
Customer Orientation as the Way of Competitiveness Improvement in Health Care Centers
Języki publikacji
Abstrakty
W niniejszej publikacji przedstawiono podstawowe aspekty orientacji na klienta w zakładach opieki zdrowotnej, jako sposobu na podniesienie ich konkurencyjności. Autor zaprezentował kluczowe różnice pomiędzy placówkami zorientowanymi na pacjenta, a placówkami o orientacji administracyjnej. Przedstawiono również procesy związane z tego typu podejściem, wraz z charakterystyką głównych obszarów orientacji na klienta w zakładach opieki zdrowotnej. (abstrakt oryginalny)
This publication contains the main aspects of the Total Quality Management with the key meaning of the customer orientation in health care centers, as the most important thing, which is connected with the competitiveness. Author described areas of the customer orientation in health care services, as well as, processes connected with patient needs and satisfaction. This point of view could help health care centers to create an offer, which will be more satisfy to the patient. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
331--339
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Politechnika Gdańska
Bibliografia
- Bukowska-Piestrzyńska A. (2007), Marketing usług zdrowotnych, Wyd. CeDeWu, Warszawa
- Dahlgaard J., Kristensen K., Kanji G. (2002), Podstawy zarządzania jakością, Wyd. PWN, Warszawa
- EFQM (2003), The Fundamental Concepts of Excellence, Wyd. Europejskiej Fundacji Zarządzania Jakością, Bruksela
- Hamrol A. (2005), Zarządzanie jakością z przykładami, Wyd. PWN, Warszawa
- Karaszewski R. (2005), Zarządzanie jakością. Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Wyd. Dom Organizatora, Toruń
- Mazurek-Łopacińska K. (2002), Orientacja na klienta w przedsiębiorstwie Wyd. PWE, Warszawa
- Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M. (2005), Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych. Teoria i praktyka, Wyd. CeDeWu, Warszawa
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171189059