PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 7-8 | 35--39
Tytuł artykułu

Zachowania pomocne w świetle humanistycznej teorii organizacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Pośród rozmaitych typów zachowań organizacyjnych, kształtowanych różnorodnymi cechami kultur organizacyjnych, występuje pewna specyficzna podgrupa, której podmiotem stają się inni ludzie, ich zdrowie i życie. Pojawia się wówczas pytanie, co skłania członków organizacji należących do grona służb ratunkowych (np. GOPR, TOPR, WOPR, ratownictwo górnicze, ratownictwo medyczne etc.) do tego, że stają się oni skłonni znaczną część lub niemalże całą swoją karierę zawodową skoncentrować na działaniach na rzecz ludzi poszkodowanych lub chorych. Niniejszy artykuł pośród swych celów teoretycznych, poznawczych, jak też aplikacji praktycznych ma za zadanie uzmysłowić, że kluczem do sukcesu rynkowego w dobie marketingowej rywalizacji jest rozwój potencjału społecznego jako strategicznego czynnika przewagi konkurencyjnej organizacji. (abstrakt oryginalny)
EN
Each healthcare facility (hospital, clinic, etc.) functioning in the current economic situation, targeted marketing, subject to the influence of the environment, strong competition from other units of the same type and the growing demands of society. Became particularly evident in recent years, especially since the delivery of the new health reform. Gaining importance now focus on the intangible assets of organizations and managing them through efficient workers in many respects. This article among its many objectives, theoretical, cognitive and practical applications, is designed to illustrate the managing faculty autonomous bodies in Health Care, that the key to market success marketing in the era of competition is the development of social potential as a strategic factor of competitive advantage. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
35--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
Bibliografia
  • [1] KOŹMIŃSKI A., PIOTROWSKI W. (red.), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
  • [2] MANSTEAD A.S.R., HEWSTONE M. (red.), Psychologia społeczna. Encyklopedia Blackwella, Jacek Santorski & Co., Warszawa 1996.
  • [3] MICHON F., Organizacja i kierowanie w przedsiębiorstwie w świetle socjologii i psychologii pracy, Książka i Wiedza, Warszawa 1981.
  • [4] MIKA S., Wstęp do psychologii społecznej, PWN, Warszawa 1975.
  • [5] MROZOWICZ K., Kapitał ludzki organizacji w świetle analizy motywacji na przykładzie ratowników Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, "Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie", seria: "Ekonomia" nr 2 (1/2010).
  • [6] MROZOWICZ K., Niektóre aspekty zarzqdzania kapitałem osobowościowym (na przykładzie organizacji ratownictwa górskiego), w: S. LACHIEWICZ (red.), Zarządzanie rozwojem organizacji, Monografie Politechniki Łódzkiej, Łódź 2007.
  • [7] MROZOWICZ K., Psychologiczne i organizacyjne mechanizmy formalizacji ról społecznych w organizacji (na przykładzie GOPR), "Przegląd Organizacji" nr 5/2010.
  • [8] MROZOWICZ K., Zachowania ratowników górskich w świetle badań systemu wartości, "Przegląd Organizacji" nr 10/2010.
  • [9] NOWAK S. (red.), Teorie postaw, PWN, Warszawa 1973.
  • [10] PILIAVIN J., DOVIDIO J., GAERTNER S., Emergency Intervention, Academic Press, New York 1981.
  • [11] PSZCZOŁOWSKI T., Mała encyklopedia prakseologii i teorii organizacji, Zakład Narodowy im. Ossolińskich - Wydawnictwo, Wrocław, Warszawa, Kraków, Gdańsk 1978.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171189251

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.