PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 62 | nr 118 | 127--149
Tytuł artykułu

Propozycja modyfikacji programu kształcenia księgowych w wyższych uczelniach w świetle Krajowych Ram Kwalifikacji

Warianty tytułu
Proposal for Modification of Accounting Curriculum at Universities in the Light of the National Qualifications Framework
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany przepisów regulujących zasady nauczania w wyższych uczelniach skłaniają do refleksji na temat modelu nauczania rachunkowości. Celem artykułu jest zaproponowanie koncepcji kształcenia księgowych w wyższych uczelniach według Krajowych Ram Kwalifikacji. Po prezentacji założeń Krajowych Ram Kalifikacji autorzy przedstawili: 1) propozycje w zakresie charakteru studiów z obszaru rachunkowości (profil ogólny, profil praktyczny), 2) przykładowe efekty kształcenia na poziomie studiów pierwszego i drugiego stopnia, 3) istotę i znaczenie macierzy kompetencji w konstruowaniu planu i programu studiów. (abstrakt oryginalny)
EN
Changes in regulations relating to the principles of university-level education induce reflection on the model of accountancy teaching. The purpose of this article is to propose a conception of accounting education at universities which is consistent with the National Qualifications Framework. After reviewing the assumptions and objectives of the National Qualifications Framework, the authors presented: 1) proposals regarding the character of accounting studies (general profile, practical profile), 2) examples of results of first and second degree education, 3) the nature and role of the competence matrix in constructing of the schedule and program of studies. (original abstract)
Rocznik
Tom
62
Numer
Strony
127--149
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Europejskie Ramy Kwalifikacji, www.ec.europa.eu/dgs/education, dostęp w dniu 15.02.2011 r.
  • Jajszczyk A. (2008), Siedem grzechów głównych szkolnictwa wyższego w Polsce, „Zagadnienia społeczno-gospodarcze" nr 9, Biuro Analiz Sejmowych, 1-4.
  • Portal internetowy Gazety Wyborczej, www.gazeta.praca.pl, dostęp w dniu 15.02.2011 r.
  • Portal internetowy: www.nauka.gov.pl, http://www.nauka.gov.pl/fileadmin/user upload/Finansowanie/fundusze_europejskie/POKL/KRK/20110128/20110128_ WSM Warszawa_sesja_plenarna_chmielecka2.pdf, dostęp dn. 10.02.2011 r.
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2010 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności na potrzeby rynku pracy oraz zakresu jej stosowania, Dz.U. Nr 82 z 17 maja 2010 r., poz. 537.
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 lipca 2007 roku w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, a także trybu tworzenia i warunków, jakie musi spełniać uczelnia, by prowadzić studia międzykierunkowe oraz makrokierunki, Dz.U. 2007, nr 164. poz. 1166.
  • Strona internetowa Państwowej Wyższej Szkoły Techniczno-Ekonomicznej w Jarosławiu, www.pwszjar.edu.pl/krajowe-ramy-kwalifikacji-budowa-programow-studiow-na-bazie-efektow-kształcenia, dostęp dn. 14.02.2011 r.
  • Ustawa z dnia 18 marca 2011 roku o zmianie ustawy - Prawo o szkolnictwie wyższym, ustawy o stopniach i tytułach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki oraz o zmianie innych ustaw, Dz.U. 2011, nr 84, poz. 455.
  • Winiarska K. (2010), Ocena treści kształcenia na kierunku „Finanse i rachunkowość" w wybranych uczelniach w Polsce, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości", nr 56, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171189325

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.