PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 849 | 109--129
Tytuł artykułu

Wybrane problemy dydaktyczne rachunkowości w uczelni wyższej

Warianty tytułu
Selected Problems in Teaching Accountancy at Universities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest wskazanie możliwości wykorzystania interdyscyplinarnych treści ekonomicznych w nauczaniu rachunkowości poprzez seminarium magisterskie oraz różnych form kontroli i oceny wiedzy studenta, a także roli nowoczesnych form kształcenia z wykorzystaniem technologii informatycznej i mediów elektronicznych. (fragment tekstu)
EN
The goal and quality of education depends on many factors. The system of education in Polish universities should be seen as an "open system", formed above all by individuals taking part in educational processes and by technical-organisational conditions. The specific form of learning is also determined by the subjects taught. Accountancy, as a logical applied science that is quantitative and descriptive in nature, may be successfully taught by a combination of various traditional methods and modern information technology. Most relevant to the teaching process are the competence, creativity and responsibility of staff. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
109--129
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Andrzejewski M, Jonas K., Młodkowski P, Komputerowe systemy finansowo-księgowe. Zbiór zadań, Wydawnictwo PSB, Kraków 2000.
  • Andrzejewski M., Jonas K., Zastosowanie technik komputerowych w rachunkowości - aspekty dydaktyczne, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2005.
  • Lew G., Wykorzystanie distance learning do podniesienia jakości kształcenia w dziedzinie rachunkowości, Standardy edukacyjne rachunkowości - praktyka i stan badań, red. A. Kardasz, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego we Wrocławiu, nr 1079, Wrocław 2005.
  • Pawlikowski J.M., Jakość kształcenia w procesie bolońskim [w:] Dylematy jakości kształcenia w uczelniach wyższych, red. K. Rajchel, G. Lew, A. Szydełko, Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, Rzeszów 2008.
  • Pogodzińska-Mizdrak E., Współczesne problemy i instrumenty edukacji [w:] Dylematy jakości kształcenia w uczelniach wyższych, red. K. Rajchel, G. Lew, A. Szydełko, Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, Rzeszów 2008.
  • Rosiak J., Szczypa P, Ocenianie jako ważny element procesu dydaktycznego [w:] Dydaktyka w naukach ekonomicznych, red. T. Kiziukiewicz, Akademia Rolnicza w Szczecinie, Szczecin 2008.
  • Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 12 lipca 2007 r. w sprawie standardów kształcenia dla poszczególnych kierunków (Dz.U. nr 164, poz. 1166), zał. nr 32.
  • Sawicki K., Wybrane kierunki rozwoju rachunkowości [w:] Rachunkowość wczoraj, dziś, jutro, red. T. Cebrowska, A. Kowalik, R. Stępień, SKwP, Warszawa 2007.
  • Skrzypek J.T., Formy e-zajęć realizowane na uczelnianej platformie MOODLE, „Kurier UEK" 2008, nr 2.
  • Stępień M., Specyfika kształcenia w zakresie rachunkowości - ukierunkowanie rozwoju metodyki na wzrost jakości kadry menedżerskiej [w:] Dylematy jakości kształcenia w uczelniach wyższych, red. K. Rajchel, G. Lew, A. Szydełko, Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, Rzeszów 2008.
  • Stępień M., Znaczenie formy egzaminu w procesie dydaktycznym [w:] Dydaktyka w naukach ekonomicznych, red. T. Kiziukiewicz, Akademia Rolnicza w Szczecinie, Szczecin 2008.
  • Szychta A., Cele rachunkowości jednostek gospodarczych a główne tendencje rozwoju praktyki i teorii rachunkowości, Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości, nr 17(53), SKwP - Rada Naukowa, Warszawa 2003.
  • Szydełko A., Nauczyciel akademicki w realizacji procesu bolońskiego [w:] Dylematy jakości kształcenia w uczelniach wyższych, red. K. Rajchel, G. Lew, A. Szydełko, Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, Rzeszów 2008.
  • Wydymus Z., Postrzeganie w procesie dydaktycznym interdyscyplinarnych powiązań w naukach ekonomicznych szansą menedżerskiego sukcesu [w:] Dylematy jakości kształcenia w uczelniach wyższych, red. K. Rajchel, G. Lew, A. Szydełko, Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza, Rzeszów 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171189357

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.