PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 250 Demographic Future of Poland | 67--74
Tytuł artykułu

Lifetime Education in Aging Society

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The text being presented, is devoted to analyzing determinants of the efficiently functioning society - the society, which on the one hand, is characterized by unfavourable demographical changes, and on the other hand by promoting access to knowledge. The argument was based on the thesis that the agreement between demographically aging society and information challenges of the European future is possible due to lifetime education and common access to knowledge and new technologies. It was observed that they are most efficient and appreciated forms of prophylactics in the fields of ageism and exclusion of the third generation. Social politicians are recommended to concentrate on this kind of prophylactics, however, since the process is long-lasting it should be treated as a priority, a determinant of the quality of life and future civilization. (original abstract)
Twórcy
  • The Jan Kochanowski University of Humanities and Sciences in Kielce, Poland
  • The Jan Kochanowski University of Humanities and Sciences in Kielce, Poland
Bibliografia
  • Bocianowski P., 2009. Dyskryminacja pracowników ze względu na wiek w najnowszym orzecznictwie Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości, "Praca i Zabezpieczenie Społeczne" 2009. nr 9. 8-16 s.
  • Boni M., (red.) 2009, Polska 2030. Wyzwania rozwojowe, Rządowy Raport RM, Warszawa.
  • Cliabior A., 2008, Z badań nad aktywnością seniorów - przykłady doświadczeń polskich i niemieckich, [w:] A. Fabiś (red.), Aktywność społeczna, kulturalna i oświatowa seniorów, Bielsko-Biała. 28-38 s.
  • Ćwiek J., 2006, Szkolimy się na potęgę, zwłaszcza po pięćdziesiątce, www.praca.gazeta.pl (dostęp z 20.111. 2006).
  • Education at a Glance. 2008. Raport OECD, www.edunews.pl (dostęp z 19.X.2009).
  • Edukacja i szkolenie 2010 (2005), Raport Komisji Wspólnot Europejskich, Bruksela, www.ec.europa.eu/education (dostęp z 19.X.2009).
  • Halicka M.. 2008, Dostęp osób starszych do edukacji, [w:] Stan przestrzegania praw osób starszych w Polsce Analiza i rekomendacje działań. Biuletyn RPO - Materiały, nr 65. Warszawa, 111-114 s.
  • Jaskólska K., 2009, Miejsce i rola osób starszych w społeczeństwie informacyjnym, [w:] J. T. Kowaleski, A. Rossa (red.), Przyszłość demograficzna Polski, Acta Universitatis Lodzensis, Folia Oeconomica 231, 325-330 s.
  • Narodowy Plan Rozwoju na lata 2007-2013, 2006, MRR, Warszawa.
  • Pakuła M., 2007, Postawy osób starszych wobec starości. Studium teoretyczno-diagnostyczne, Wydaw. Uniwersytetu Marii Curie - Skłodowskiej, Lublin.
  • Rocznik Demograficzny, 2008, GUS, Warszawa, s. 195-196.
  • Szukalski P,. 2008, Ageizm - dyskryminacja ze względu na wiek. [w:] J. T. Kowaleski, P. Szukalski (red.). Starzenie się ludności Polski. Między demografią a gerontologią społeczną, WUŁ, Łódź, 156 s.
  • Szweda-Lewandowska Z., 2006, Proces starzenia się społeczeństw RFN i Japonii, [w:] J. T. Kowaleski. P. Szukalski (red.), Starość i starzenie się jako doświadczenie jednostek i zbiorowości ludzkich, UŁ, Łódź, 445 s.
  • Trafiałek E, 2009, Późna dojrzałość i starość wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego, [w:] A. Fabiś, B. Cyboran (red.), Dorosły w procesie kształcenia, Akademickie Towarzystwo Andragogiczne i Wyższa Szkoła Administracji, Bielsko-Biała, 229-239 s.
  • Uchwała z dnia 16.X.2007 roku w sprawie przyjęcia POKL, 2007). MRR, Warszawa (dostęp z 30.X.2007).
  • Uhlig D, 2009, Polska A - w internecie, Polska B - tylko w realu. Na podstawie badań CBOS ze stycznia 2009 roku, www.gazeta.pl i www.cbos.gov.pl (dostęp z 2.III.2009).
  • Wenzel M., 2007, Korzystanie z Internetu. Komunikat z badań CBOS Nr BS/59/2007, Warszawa; www.filantropia.org.pl (dostęp z 5.IV.2008).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
DOI
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171189539

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.