PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 853 | 87--97
Tytuł artykułu

Diagnoza potrzeb szkoleniowych - wybrane aspekty teoretyczne i praktyczne

Autorzy
Warianty tytułu
Diagnosing Training Needs - Selected Theoretical and Practical Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest zidentyfikowanie diagnozy potrzeb szkoleniowych, określenie cech osób, które powinny uczestniczyć w tym procesie oraz przedstawienie czterech wybranych metod prowadzenia diagnozy potrzeb szkoleniowych. Autorka skupia się również na trudnych sytuacjach, jakie mogą zaistnieć podczas DPS oraz na sposobach radzenia sobie z nimi. (fragment tekstu)
EN
The article presents definitions chosen from the literature on diagnosing training needs and its significance for further processes aimed at employee development. This is followed by an attempt to create a definition by the author based on her experience while emphasising detailed aims of the process. The next part of the article describes those involved in the process of diagnosing training needs, especially their role and importance. This is followed by an analysis of chosen methods of diagnosing training needs, with the method of the interview given special attention. The final part of the article presents difficult situations which may occur while diagnosing training needs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
87--97
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Armstrong M. [2005], Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Boydell T., Malcolm L. [2001], Identyfikacja potrzeb szkoleniowych, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Bratton J., Gold J. [2003], Human Resources Management Theory and Practice, 3rd ed., Palgrave Macmillan.
  • Bukowska U. [2002], Rozwój kompetencji [w:] Rozwój Personelu, red. A. Szałkowski, Wydawnictwo AE w Krakowie, Kraków.
  • Kaczmarczyk P. [2008], Przezwyciężyć impas, „Personel i Zarządzanie”, nr 7.
  • Ludwiczyński A. [2006], Ocenianie pracowników [w:] Zarządzanie zasobami ludzkimi. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji, red. H. Król, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Majka D. [2009], Tajemniczy Klient: kupuje i bezlitośnie ocenia, www.gospodarka.gazeta.pl/gospodarka, 1.07.2009.
  • Needs Analysis, How to Determine Training Needs [2009], www.hr-guide.com, 3.03.2009.
  • Nowacka-Sahin M. [2007], Identyfikacja potrzeb szkoleniowych [w:] Inwestycja w kadry. Perspektywa instytucji szkoleniowych, red. O. Konieczny, R. Schmidtke, WYG International, Katowice.
  • Rae L. [2004]. Planowanie i projektowanie szkoleń. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171189743

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.