PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 9 | 2--8
Tytuł artykułu

Marka przedsiębiorstwa jako nowy paradygmat brandingu

Warianty tytułu
Corporate Brand as a New Branding Paradigm
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zmiany dokonujące się w przedsiębiorstwach, a przede wszystkim te zachodzące w ich otoczeniu, wpływają na wzrost znaczenia marki organizacji. Marka ta odgrywa istotną rolę w wyróżnianiu przedsiębiorstwa, pozwalając różnym grupom interesariuszy jednoznacznie to przedsiębiorstwo identyfikować. Marka przedsiębiorstwa zasadniczo różni się od marek produktowych, bliska jest natomiast współczesnemu rozumieniu tożsamości. Jej kształtowanie wymaga harmonizacji kultury organizacyjnej, strategicznej wizji i komunikacji przedsiębiorstwa. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this article is to present the growing role of corporate brand. The article examines how corporate brand differs from product brand and corporate identity. It also shows a corporate branding model linking organizational culture, strategic vision and corporate communication. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--8
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • J.M.T. Balmer, E.R. Gray, Corporate Brands What Are They? What of Them?, "European Journal of Marketing" 2003, No. 7/8.
  • J.M.T. Balmer, The Three Virtues and Seven Deadly Sins of Corporate Branding, "Journal of General Management" 2001, No. 1.
  • J. Collins, J.I. Porras, Wizjonerskie organizacje. Skuteczne praktyki najlepszych z najlepszych, MT Biznes, Warszawa 2003.
  • S. Einwiller, M. Will, Towards an Integrated Approach to Corporate Branding - an Empirical Study, "Corporate Communications: An International Journal" 2002, No. 2.
  • F. Harris, L. de Chernatony, Corporate Branding and Corporate Brand Performance, "European Journal of Marketing" 2001, No. 3/4.
  • M.J. Hatch, M. Schultz, Bringing the Corporation into Corporate Branding, "European Journal of Marketing" 2003, No. 7/8.
  • S. King, Brand Building in the 1990's, "Journal of Managing Marketing Management" 1991, No. 1.
  • W. Olins, The Wolf Olins Guide to Corporate Identity, The Design Council, London 1990. Cyt. za: C.B.M. van Riel, C.J. Fombrun, Essentials of Corporate Communication, Routledge, London-New York 2007, s. 121.
  • K. Schmidt, The Quest for Identity, Cassell, London 1995. Cyt. za: M.J. Baker, J.M.T. Balmer, Visual Identity: Trappings or Substance? "European Journal of Marketing" 1997, No. 5/6.
  • D.L. Spar, L.T. La Mure, The Power of Activism. Assessing the Impact of NGOs on Global Business, "California Management Review" 2003, No. 3.
  • C.B.M. van Riel, G.H. van Bruggen, Incorporating Business Unit Manager's Perspectives in Corporate Branding Strategy Decision Making, "Corporate Reputation Review" 2002, No. 2/3.
  • World Development Indicators International Bank for Reconstruction and Development/The World Bank, Waszyngton 2010, s. 232.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171190271

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.