Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Artykuł przedstawia miejsce i rolę interesariuszy i ich wartość w procesie budowy modelu zrównoważonego biznesu, przyczyniającego się do kreacji wartości przedsiębiorstwa odpowiedzialnego społecznie. Artykuł zwraca uwagę na zależność długoterminowej wartości przedsiębiorstwa od wartości interesariuszy, gdzie długość i poziom budowanych relacji wpływają na zdyskontowane, dodatnie przepływy pieniężne przedsiębiorstwa. Autor w artykule wskazuje ponadto na istotne elementy zarządzania interesariuszami jako źródło kreacji wartości w modelu zrównoważonego biznesu, ukonstytuowanego poprzez przyjętą i realizowaną strategię. (abstrakt oryginalny)
The article is showing the place and the role of stakeholders and their value of the construction process of the sustainability business model contributing creation of the value the responsible socially companies. The article is paying attention to the relation of the long-term enterprise value of stakeholders value, where the length and the level of built relations influence to finance performance of the enterprise. The author moreover in the article is pointing at essential elements of managing stakeholders of business as sources of the creation of the value in the sustainability business model constituted through the adopted and carried out strategy. (original abstract)
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
- A. JABŁOŃSKI, Modele biznesu w sektorach pojawiających się i schyłkowych, Tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa opartej na jakości i kryteriach ekologicznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2008, s. 19.
- A. JABŁOŃSKI, M. JABŁOŃSKI, Wartość interesariuszy jako kluczowy czynnik wartości organizacji odpowiedzialnych społecznie, "Problemy Jakości" nr 5/2008, s. 36.
- J.C. LINDER, S. CANTRELL, Changing Business Models: Surveying the Landscape, Accenture Institute for Strategic Change, May 2004, s. 7-9.
- L. MORRIS, Business Model Warfare. The Strategy of Business Breakthroughs, University of Pennsylvania, May 2003.
- K. OBŁÓJ, Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002, s. 98.
- C. OTT, W. SCHIEMANN, Using Strategic Measurement to Turn Vision into Reality, "Journal of Strategic Performance Measurement" 2000, no. 1, s. 15.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171190287