PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 2 | 18--22
Tytuł artykułu

Modele dojrzałości organizacyjnej narzędziem oceny współpracy w outsourcingu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem opracowania jest próba ukazania zarysu struktury modeli dojrzałości zarządzania outsourcingiem jako narzędzi oceny współpracy w outsourcingu. Na wstępie wyartykułowano korzyści i zagrożenia stosowania strategii biznesowej opartej na outsourcingu w kontekście konieczności wprowadzania zmian, implikowanych postępującą globalizacją i skutkami kryzysu światowego. W zasadniczej treści opracowania wskazano istotę, scharakteryzowano szczegółowo fazy, elementy organizacyjne oraz poziomy modeli dojrzałości w ramach współpracy outsourcingowej. W podsumowaniu zaprezentowano aspekty wykorzystania modeli przez firmy światowe. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to present the concept of Maturity Models in outsourcing as the tool of evaluation and improvement vendor's and customer's organizations. At the beginning there are listed advantages and threats of using business strategy based on outsourcing, especially concerning of the changes determined by globalization process and global crisis. The main part of the paper is focused on characterizing the essence, phases, organizational elements and levels of Maturity Models in outsourcing. The final part of the article is describes dimensions and domains where Maturity Models in outsourcing are used. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
18--22
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • [1] CORBETT M.F., The Outsourcing Revolution, Dearborn Trade Publishing, A Kaplan Professional Company 2004.
  • [2] GOTTSCHALK P., SOLLI-SAETHER H., Maturity Model for IT Outsourcing Relationships, "Industrial Management &Data Systems" 2006, vol. 106, no 2.
  • [3] HAMBLEN M., Sizing up Outsourcers, "Computerworld" 2002, August 26.
  • [4] HYDER E.B., KUMAR B., MAHENDRA V., SIEGEL J., GUPTA R., MAHABOOB H., SUBRAMANIAN P., The Capability Model for IT-Enabled Outsourcing Service Providers, vol. I, School of Computer Science, Carnegie Mellon University, Pittsburg 2001, November 19, http://reports-archive.adm. cs.cmu.edu/anon/2001/CMU-CS-01-162.pdf [data odczytu: 30.05.2010].
  • [5] KLINCEWICZ K., Indyjski model offshoringu. Wnioski dla Polski, w: Globalizacja uslug. Outsourcing, offshoring i shared services center, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • [6] POWER M.J., DESOUZA K.C., BONIFAZI C, Outsourcing. Podręcznik sprawdzonych praktyk, MT Biznes, Warszawa 2008.
  • [7] RYBIŃSKI K., Outsourcing i offshoring usług. Siatka pojęć, trendy i bariery rozwojowe, w: Globalizacja usług. Outsourcing, offshoring i shared services center, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171190295

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.