PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 2 | 38--43
Tytuł artykułu

Wizerunek Białegostoku i Rzeszowa w opiniach studentów

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W ramach artykułu podjęto próbę usystematyzowania wiedzy z zakresu koncepcji wizerunku miasta i sposobów jego kształtowania wśród różnych grup odbiorców (ze szczególnym uwzględnieniem studentów). Empiryczne tło artykułu stanowią wyniki projektu badawczego pt. „Miasto i jego promocja w opinii studentów” zrealizowanego w latach 2009–2010 przez autorów publikacji wśród studentów Politechniki Białostockiej oraz Politechniki Rzeszowskiej. Przeprowadzone badanie miało charakter porównawczy i dotyczyło wizerunku dwóch konkurujących ze sobą ośrodków akademickich, zlokalizowanych na wschodniej części Polski – Białegostoku i Rzeszowa. W artykule dokonano również oceny działań wizerunkowych podejmowanych przez władze obu miast. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper is an attempt to systematize knowledge regarding city image concepts and city image building methods among different target groups with specific emphasis on students. The empirical background of the paper is formed by the results of a survey research project entitled „City and its promotion as seen by students", implemented by the authors in 2009-2010 among students of Białystok University of Technology and Rzeszów University of Technology. The survey, which was a comparative one, focused on the images of two competing academic centres located in the eastern part of Poland: Białystok and Rzeszów. The paper also evaluates city image-related activities undertaken by the authorities of both cities. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
38--43
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
autor
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • A. BEERLI, J.D. MARTIN, Tourists' Characteristics and the Perceived Image of Tourists Destinations: A Quantitative Analysis - A Case Study of Lanzarote, Spain, "Tourism Management" 2004, vol. 25, issue 5, s. 624.
  • Białystok w liczbach, http://www.bialystok.pl/798-bialystok-w-liczbach/default.aspx).
  • M. GASCÓ-HERNÁNDEZ, T. TORRES-CORONAS, Information Communication Technologies and City Marketing. Digital Opportunities for Cities Around the World, Information Science Reference, Hershey 2009, s. 9.
  • W.C. GARTNER, Image Formation Process, in: M.D. UYSAL, R. FESENMAIER (eds.), Communication and Channel Systems in Tourism Marketing, Haworth Press, New York 1993, s. 191-209.
  • E. GLIŃSKA, M. FLOREK, A. KOWALEWSKA, Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2009, s. 31.
  • C. HSU, K. WOLFE, S.K. KANG, Image Assessment for a Destination with Limited Comparative Advantages, "Tourism Management" 2004, vol. 25, issue 1, s. 121-126.
  • M. KAVARATZIS, Place Branding: A Review of Frends and Conceptual Model, "Marketing Review" 2005, vol. 5, no. 4, s. 329-342.
  • Ph. KOTLER, Ch. ASPLUND, I. REIN, D. HAIDER, Marketing Places Europe, Prentice Hall, London 1999, s. 160-161.
  • Liczba studentów na uczelniach wyższych, http://www.rzeszow.pl/miasto-rzeszow/dane-statystyczne/liczba-studentow-na-uczelniach-wyzszych/933,liczba-student-w-na-uczelniach-wy-szych.html.
  • A. ŁUCZAK, Wizerunek jako element strategii marketingowej miasta, w: T. MARKOWSKI (red.), Marketing terytorialny, Komitet Przestrzennego Zagospodarowania Kraju PAN, Warszawa 2006, s. 168-169.
  • A. SZROMNIK, Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2007, s. 134.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171190355

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.