PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 165 | 45--58
Tytuł artykułu

Przesłanki usuwania produktu z portfela przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
Rationale for Product Deleting from Product Port Folio
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie znaczenia usuwania produktów z portfela firmy w strategii przedsiębiorstwa oraz przedstawienie metodologii wskazywania produktów do usunięcia. (fragment tekstu)
EN
The growing market requirements force companies to search for new solutions to attract market segments' attention and product portfolio positioning. It sheds new light on current activities of companies. More and more often companies are obliged to operate on the basis of the philosophy of "stable dynamics". This means that a company should be stable, internally balanced (with a clearly specified mission, strategy and goals). At the same time the dynamics of its activities should be characterized by fast (but not hasty or insufficiently analysed), adequate adjustment or creation of reality desirable from the viewpoint of the company's strategic aims. Emphasis will be put on the product portfolio decisionas to withdrawing the product from the market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
45--58
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Hart, S., The causes of product deletion in British manufacturing industry, Journal of Marketing Management 1988, vol. 3, s. 328-43.
  • Hart, S., Product deletion and the effect on Strategy, European Journal of Marketing 1989, vol. 23, no. 10, s. 6-17.
  • Hollensen, S., Global Marketing. A market-responsive approach, Prentice Hall 1998.
  • Karakaya, F., Kobu, B., New product development process: an investigation of success and failure in high technology and non-high technology firms, Journal of Business Venturing 1994, 9, s. 49-66.
  • Kotler, Ph., Marketing Management, Englewood Cliffs, Prentice Hall, 1972.
  • Ratajczyk, P., Zintegrowany audyt portfela produktowego w: J. Kall, B. Sojkin (red.), Zarządzanie produktem w warunkach globalizacji gospodarki, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznań 2004.
  • Sojkin, B. (red.), Zarządzanie produktem, PWE, Warszawa 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171190785

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.