PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 14, t. 1 | 144--150
Tytuł artykułu

Problem pozyskiwania danych w rachunkowości zarządczej

Autorzy
Warianty tytułu
Data Collection Issues in Management Accounting
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule omówiono przykłady problemów spotykanych w rachunkowości zarządczej: trudności związane z pozyskiwaniem danych w CVP, pozyskiwanie danych o kosztach zmiennych, metody kalkulacji danych do modeli w ramach koncepcji ABC czy proces budżetowania. Przedstawiono skutki aktualnego procesu kształcenia słuchaczy z zakresu rachunkowości zarządczej oraz sugerowane rozwiązania w tym zakresie.
EN
The main problem addressed in the paper concerns how to adjust the didactic programme of management accountancy so that it meets the demands of the labour market. An exaggerated concentration of school curricula rely on advanced analytical models, at the cost of the methodology of the calculation of the input to models. Such an approach renders the knowledge acquired by listeners incomplete, and purchased abilities fail to foster independent work using this information in practice. The paper later presents an area of knowledge which should be in school curricula along with an example of changes that could be made to current teaching methods. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
144--150
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
Bibliografia
  • Duda-Piechaczek E. [2007], Budżetowanie jako narzędzie rachunkowości zarządczej, One Press, Warszawa.
  • Mielcarek J. [2007], Ogólny model jednoetapowy a Time-Driven ABC, Target, Poznań.
  • Sobańska I. [2006], Rachunek kosztów i rachunkowość zarządcza, wyd. 2, C.H. Beck, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191105

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.