PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 135 | 30--42
Tytuł artykułu

Kategoria wartości w procesach i narzędziach komunikacji marketingowej

Autorzy
Warianty tytułu
The Value in Marketing Communications Processes.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest analiza możliwego zakresu zgodności komunikacji marketingowej z filozofią marketingową . Przyjmujemy oczywiste założenia, że filozofia marketingowa wymagałaby żeby przez komunikację marketingową dochodziło do realizacji procesu wymiany pomiędzy firmą a otoczeniem , w ramach którego to procesu miało by miejsce kreowanie i przekazywanie wartości. (fragment tekstu)
EN
The purpose of this paper is to examine the role of value in communication processes between a company and its environment. The starting point is the review of approaches to the consumer as a receiver of communication, within the framework of popular models of communication. The proposal of the author is that traditional one sided models of communication were replaced by models in which both, a company and its consumers were equal and active elements of communication. Within the framework of communication processes the values for consumers are created and of fern the next part of a paper, the author identifies the value in the context of different fields of marketing science. Finally, an attempt to identify types of values in ma-in elements of marketing communication is made. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
30--42
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu; Katolicki Uniwersytet Lubelski w Lublinie
Bibliografia
  • Bagozzi R.P., Rosa J.A., Celly K.S., Coronel F., Marketing Management, Prentice Hall, Upper Saddle River 1998.
  • Bovee C.L., Arens W.F., Contemporary Advertising, Irwin, Homewood, 1986.
  • Engel J.F., Warshaw M.R., Kinnear T.C., Promotional Strategy, 7th ed., Irwin, Boston 1991.
  • Kotler Ph., Keller K.L., Brady M., Goodman M., Hansen T., Marketing Management Prentice Hall, Pearson, Harlow 2009.
  • McCarthy J.E., Perreault W., Basic Marketing - A Global Managerial Approach, Irwin, Homewood, 1995.
  • Michalski E., Marketing. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • . Mooij K., Global Marketing and Advertising. Understanding Cultural Paradoxes, Sage Publications.
  • Mruk H., Wartość dla klienta a kształtowanie zagadnienia, w: Marketing - współczesne zagadnienia, red. H. Mruk,Wydawnictwo Forum Naukowe, Poznań 2008.
  • Nilson T.H., Value-added Marketing. Marketing Management for Superior Results, McGraw Hill, London 1992.
  • Nylen D.W., Advertising, Planning, Implementation and Control, South-Western Publishing, Cincinnati, 1975.
  • Schramm W., The Process and Effects of Mass Communication, University of Illinois Press, 1955.
  • Shimp T.A., Promotion Management and Marketing Communications, 2nd ed., The Dryden Press, Chicago 1990.
  • Solomon M.R., Consumer Behavior, 4th ed., Prentice Hali, Upper Saddle River, 1999.
  • Stępień A.B., Propedeutyka estetyki, ATK, Warszawa 1975..
  • Sudharshan D., Marketing Strategy, Relationship, Offering, Timing and Resource Allocation, Prentice Hall, New Jersey 1995.
  • Wartości dla życia, red. K. Popielski, KUL, Lublin 2008.
  • Wilkie W.L., Consumer Behavior, John Wiley&Sons, New York 1999. -
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191563

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.