PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 135 | 154--165
Tytuł artykułu

Od kołyski aż po grób - jak zwrócić uwagę, rozbawić i skutecznie przywiązać dziecko do marki

Warianty tytułu
Cradle to Grave - how to Catch Attention, Entertain and Bond Child with the Brand.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wraz ze stopniowym bogaceniem się społeczeństw, zmnieniającymi się rolami płci i większą dostępnością alternatywnych stylów życia wzrasta waga głębszego poznania dynamiki stylów konsumpcji społeczeństwa. Artykuł dotyka tego problemu od strony psychologicznych, społecznych i etycznych konsekwencji marketingu kierowanego do dzieci. Marketingu obecnego właściwie wszędzie - w szkołach, podręcznikach, w Internecie i na podwórku, za pomocą innowacji, takich jak product placement czy viral marketing, wprowadzającego coraz bardziej subtelne formy reklamy. (fragment tekstu)
EN
The aim of this paper is to examine how market communicates with children these days. The author first concentrates on the process of society transformation - from industrial to informational era. An effort is made to define terms like "mass society", "information society", "network society" and "media society". These terms and transformations are associsted with the emergence of the "consumer society", so the author describes genesis and characteristic of it. Particular attention is paid to the consequences of the promotion of materialistic values among children and also to the description of children and adolscents as a target group.The last section is contributed to the review and description of some examples of marketing techniques which are used in advertisements directed at children. This part of the paper describes the audio-visual techniques, marketing strategies in the Internet, in videogames and in schools and provides comments concerning psychological, social and ethical consequences of these kinds (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
154--165
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Bauman Z., Konsumowanie życia, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2009.
  • Belk R., Bahn K., Mayer R., Developmental Recognition of Consumption Symbolism, Journal of Consumer Research 1982, Vol. 9.
  • Calvert S., Children As Consumers: Advertising And Marketing, The Future Of Children 2008, Vol. 18, No. 1.
  • Cuneo A., Bud uses 'Reject'Spots in Yiral Play, Advertising Age 2003, Vol. 74, No. 29.
  • E. Moore, Lutz R., Children, Advertising and Product Experiences: A Multimethod Inąuiry, Journal of Consumer Research 2000, Vol. 27.
  • Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, wyd. 2, dodruk, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008 (copyright 2006).
  • Hoy M., Young C., Mowen J., Animated Host-Selling Advertisements: Their Impact on Young Children s Recognition, Attitudes, and Behavior, Journal of Public Policy & Marketing 1986, Vol. 5, Issue 1.
  • Kapoor N., Yerma D.P.S., Children s Understanding of TV Advertisements: Influence of Age, Sex and Parents, Vision The Journal of Business Perspective 2005, Vol. 9, No. 1.
  • Linn S., Consuming Kids: The Hostile Takeover of Childhood, New Press, New York, 2004.
  • Łaszyn A., Szybki puls nowej generacji, (on-line), Marketing Serwis, 2000, dostępny w Internecie: http://www.alertmedia.pl/drukuj.php?content=czytelnia&c=geny_x.ct &head=%3Ch l %3ECzytelnia%20PR%3C/H l %3E.
  • McDougall J., Chantrey D., The making of Tomorrow's Consumer, Young Consumers, Quarter 3, 2004.
  • Ward S., Consumer Socialization, Journal of Consumer Research, 1(2).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191827

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.