Warianty tytułu
The Role of Marketing Communication in Process of Creation "Young Adults" Loyality of the Brand of Nondurable Goods.
Języki publikacji
Abstrakty
Upowszechnianie się nowoczesnego marketingu wiąże się z postępującą segmentacją. Niewiele firm zadowala się charakterystyką zachowań przeciętnych nabywców, ze względu na konieczność rozpoznania złożoności przyczyn określonego postępowania i odkrycia cech różnicujących ich zachowania. Segment młodych dorosłych, tworzą osoby w wieku 18-29 lat. Wiele firm interesuje się tym segmentem , ponieważ stanowi on 20 % polskiego społeczeństwa. Oznacza to konieczność poznawania potrzeb tej zbiorowości i dostosowanie do niej podaży produktów, a także sposobu obsługi rynkowej. Artykuł bazuje na wynikach autorskich badań przeprowadzonych w okresie od stycznia do kwietnia 2009 roku na próbie 886 osób w wieku 18-29 lat. Przeprowadzone badanie miało charakter ilosciowy, zastosowano kwestionariusz ankiety; badanie przeprowadzone zostało przez Internet. Zastosowano dobór kwotowy - skład próby został określony proporcjonalnie do udziału poszczególnych warstw w badanej populacji w Polsce (pod względem wieku i płci). (fragment tekstu)
The author empirical research results over the loyalty of the "Young Adults" (18-29 years old) segment to the brand consumer of nondurable products are presented in the article. The roles of particular elements of marketing-mix have been examined and in this context the role of marketing communication has been showed. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
185--194
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Grzegorczyk W., Lojalność klientów wobec banku - czynniki i konsekwencje, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. O. Langego nr 852, Wrocław 2000.
- Mały rocznik statystyczny Polski 2008, GUS, Warszawa 2008.
- Komunikowanie się w marketingu, red. H. Mruk, PWE, Warszawa 2004.
- Marketing usług. Wybrane aspekty, red. J. Perenc, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191907