PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 135 | 236--244
Tytuł artykułu

Uwarunkowania skutecznej komunikacji w zespołach kreatywnych

Autorzy
Warianty tytułu
Determinants of Effective Communication in Teams of Creative.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wraz z malejącą skutecznością tradycyjnych narzędzi budowania przewagi konkurencyjnej rośnie presja na poszukiwanie sposobów, które będą wyróżniać przedsiębiorstwo i oferować większą wartość nabywcom. Kreatywnośc jest niezbędna do skutecznego działania na rzecz nowych produktów, przeprowadzania ulepszeń i zmian w przedsiębiorstwie oraz inicjowania jakichkolwiek projektów związanych z opracowywaniem planów marketingowych. Czynnikiem sprawczym kreatywności jest podmiot, który może być smodzielny pracownik, zespół, koalicja lub sieć społeczna. W artykule uwagę skoncentrowano na znaczeniu zespołu kreatywnego, który rozwiązuje problem wymagający twórczego podejścia. Podjęta została próba zidentyfikowania roli i uwrunkowań procesów komunikacji w zespołach kreatywnych. Tekst artykułu opiera się na analizie literatury przedmiotu oraz własnych badań ankietowych przeprowadzonych w działach markietingowych przedsiębiorstw oraz wywiadach pogłębionych z menedżerami marketingu. (fragment tekstu)
EN
Creativity is essential to effective action in the new products, carry out improvements and changes in the company and initiating any project related to the development of marketing plans. A contributory factor is the subject of creativity, which may be a separate employee group, coalition or social network. In this article, attention focuses on the importance of creative team that solves the problem requires a creative approach. An attempt was made to identify the role and determinants of Communication processes in creative teams. The text of the article is based on an analysis of the literature and our own surveys conducted in the marketing departments of enterprises and in-depth interviews with marketing managers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
236--244
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Brocławik K., Grupy jako środowiska aktywności twórczej, w: W poszukiwaniu zastosowań psychologii twórczości, red. A. Tokarz, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005.
  • Cohen S.G., Bailey D.E., What Makes Teams Work: Group Effectiveness of Management, nr 23, 1997.
  • Dennis A.R., Williams M.L., Electronic brainstorming: Theory, Research and Future Directions, w: Group Creativity: Innovation through Collaboration, red. P.B. Paulus, B.A. Nijstad, Oxford University Press, New York 2003.
  • Dunply D., Brant B., Teams: Panaceas or Prescription for lmproved Performance, Human Relations 1996, 49 (5).
  • Kelley T., Sztuka innowacji, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2003.
  • Kratzer J., Leenders R.Th.A.J., Engelen J.M.L. van, Stimulating the Potential: Creative Performance and Communication in lnnovation Teams, Creativity and lnnovation Management, 2004, Vol 13, No. 1.
  • Leenders R.Th.A.J., Kratzer J., Hollander J., Engelen J.M.L. van, Managing Product Development Teams Effectively, w: The PDMA Toolbook for New Product Development, red. P. Belliveau, A. Griffin, Wiley, New York.
  • Mauzy J., Harriman R., Creativity, Inc. Bulding an lnventive Organization, Harvard Business School Press, Boston Mass.
  • Sinclar A., The Tyranny of a Team Ideology, Organization Studies 1992, 13.
  • Sonnenburg S., Creativity in Communication: A theoretical Framework for Collaborative Product Creation, Creativity and lnnovation Management 2004 nr 4.
  • West M.A., Creative Value and Creative Visio In Teams At Work, w: Creative Action in Organizations, red. C.M.Ford, D.A.Gioia, Sage Publications 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191941

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.