PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 135 | 265--274
Tytuł artykułu

Komunikacja wewnętrzna z strategia przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Internal Communication and Company Strategy.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Komunikacja w organizacji skierowana do pracowników odgrywa równie ważną rolę, jak pomocja w relacjach z konsumentami. W obu przypadkach mamy do czynienia z modelem komunikacji motywowanym chęcią oddziaływania nadawcy sygnału na jego odbiorcę. W przekazuwaniu informacji o zmianie strategii czy też o strategii obowiazującej w furmie wazną rolę pełnią kulturowe artefakty czyli sztuczne twory kultury. (fragment tejstu)
EN
Internal communication with employees plays comparatively important role as promotion in relations with consumers. Both types of Communications arę subject to conscious designing. The most important elements of internal Communications arę mission and yision, which are supported or destroyed by cultural artifacts. Cultural artifacts are visible signs of specific, organizational values and priorities reflected by employees' behaviors. Cultural artifacts include sagas, stories, myths, yocabulary, symbols, metaphors, rituals and company's physical surroundings. The paper presents, how cultural artifacts can be used in internal communication and enhance strategie orientation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
265--274
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Bibliografia
  • Denison D.R., What is the Difference Between Organizational Culture and Organization-al Climate? A Native's Point of View on a Decade of Paradigm Wars, Academy of Management Review l996, Vol. 21, No. 3.
  • Drążek Z., Niemczynowicz B., Zarządzanie strategiczne przedsiębiorstwem, PWE, Warszawa 2003.
  • Higgins J.M., McAllaster C., Certo S.C., Gilbert J.P., Using Cultural Artifacts to Chnage and Perpetuate Strategy, Journal of Change Management 2006, s. 398.
  • Higgins J.M., McAllaster C., IfYou Want Strategic Change, don 't Forget to Change Your cultural artifacts, Journal of Change Management 2004, nr l.
  • Higgins J.M., McAllaster C., Want Innovationl Use Cultural Artifacts that Support It, Organizational Dynamics 2002, s. 78-84.
  • Jassawalla A., Sashittal H., Cultures that Support Product-Innovation Processes. Academy of Management Executive 2002, Vol. 16, No. 3.
  • Kotler Ph., Marketing, wyd. 11, Rebis, Poznań 2005.
  • Michalski E., Marketing, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • O'Reilly C.A., Trushman M.L., The Ambidextrous Organization, Harvard Business Review 2004, nr 4, s. 74-80.
  • Shrivastava P., Integrating Strategy Formulation with Organizationa Culture, Journal of Business Strategy 1985, nr 3, s. 103-111.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191955

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.