PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 167 | 36--43
Tytuł artykułu

Procesy zarządzania strategicznego na publicznych uczelniach wyższych i w organizacjach nastawionych na wynik finansowy - analiza porównawcza

Autorzy
Warianty tytułu
Strategic Management Processes in State Universities and Business Organizations - Comparative Analysis
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest określenie cech różnicujących proces zarządzania strategicznego w publicznych szkołach wyższych w kontekście działań strategicznych realizowanych w organizacjach gospodarczych. Dążąc do realizacji tak sformułowanego celu, przeprowadzono analizę procesu zarządzania strategicznego w trzech perspektywach - perspektywie wymiaru czynnościowego (rozważanego w kategoriach przebiegu procesu zarządzania strategicznego), perspektywie wymiaru podmiotowego (analizowanego poprzez pryzmat zaangażowania uczestników organizacji) i perspektywie wymiaru atrybutowego (opisywanego poprzez zbiór cech charakterystycznych zarządzania strategicznego). (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to define factors which differentiate strategic management processes in state universities in the context of strategic activities in a business organization. The paper starts with a description of the basic assumptions of the strategic management process. This helps to discuss three dimensions of the strategic management process - the functional dimension perspective, the subjective dimension perspective and the attributive dimension perspective. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
36--43
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Cyfert, S., Kochalski, C., Jasiczak, J., 2010, Przesłanki wdrażania podejścia strategicznego do praktyki zarządzania publicznymi szkołami wyższymi, w: A. Kaleta (red.), Zarządzanie strategiczne. Teoria i praktyka, materiały w druku.
  • Daft, R.L., Marcie, D., 2009, Understanding Management, 7th ed., South-Western College Pub.
  • Friesen, M.E., Johnson, J.A., 1995, The Success Paradigm: Creating Organizational Effectiveness Through Quality and Strategy, Quorum Books.
  • Hill, Ch., Jones, G., 2009, Strategic Management Theory: An Integrated Approach, 9th ed., South-Western College Pub.
  • Johnson, G., Scholes, K., Whittington, R., 2008, Exploring Corporate Strategy, 8th ed., Prentice Hall.
  • Kaplan, R.S., Norton, D.P., 2001, Strategiczna Karta Wyników. Jak przełożyć strategię na działania, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kreitner, R., 2008, Management, 11th ed., South-Western College Pub.
  • Mintzberg, H., Lampel, J., Quinn, J., Ghoshal, S., 2002, The strategy process: concepts, contexts, cases, 4th ed., Prentice Hall.
  • Mitchell, R.K., Agle, B.R., Wood, D.J., 1997, Toward a Theory of Stakeholder Identification and Salience: Defining The Principle of who and what Really Counts, Academy of Management Review.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171191977

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.