Warianty tytułu
Kultura korporacyjna i jej związek z zewnętrznymi i wewnętrznymi działaniami public relations
Języki publikacji
Abstrakty
The main aim of this article is to present the influence of corporate culture on company's stakeholders. This paper signalises the tendency in corporate communication with its internal and external publics. It is focused on two issues: corporate social responsibility and employer branding. Those two categories are consequences of corporate culture model. (original abstract)
Głównym celem artykułu jest zaprezentowanie wpływu jaki wywiera charakter kultury korporacyjnej na związanych z przedsiębiorstwem interesariuszy (stakeholders). W artykule zasygnalizowane zostały główne tendencje wyznaczające charakter komunikacji między organizacją a jej wewnętrznym i zewnętrznym otoczeniem. Tekst koncentruje się na dwóch kwestiach: społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (corporate social responsibilty) i budowanie wizerunku pracodawcy (employer branding), które zaprezentowane zostały jako efekty określonego modelu kultury organizacyjnej. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
- University of Lodz, Poland
Bibliografia
- Bjerke B. (2004), Kultura a style przywództwa, Oficyna Wydawnicza, Kraków
- Brown I. C. (2005), Człowiek i kultura, [in:] Piotr Sztompka, Marek Kucia (ed.), Socjologia. Lektury, Znak, Kraków
- CBOS (2006), Społeczna odpowiedzialność wielkich firm - opinie ludności 33 krajów świata, BS/49/2006
- CBOS (2007), Etyka zawodowa - opinie społeczne i faktyczne zachowania pracowników, BS/41/2007
- Conner P. E., Becker B. W. (1975), Values and the organization: Suggestions for research, 'Academy of Management Journal', Briarcliff Manor, NY, 18(3)
- Donaldson Th., Preston L. E. (1995), The stakeholder theory of corporation: concepts, evidence and implications, 'Academy of Management Review', JSTOR, Briarcliff Manor, NY, vol. 20, no. 1
- Evan W. M., Freeman R. E. (1993), A Stakeholder Theory of the Modern Corporation: Kantian Capitalism, [in:] T. L. Beauchamp, N. E. Bowie, Ethical Theory and Business, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ
- Hofstede G., Bond M. H. (1988), The Confucius connection: from cultural roots to economic growth, 'Organizational Dynamics', American Management Association, New York, Spring, vol. 16
- Inglehart R. (1977), The silent revolution: Changing Values and Political Styles Among Western Publics, Princeton University Press, Princeton
- Kłoskowska A. (2005), Kultura masowa. Krytyka i obrona, Wydawnictwo PWN, Warszawa
- Kopec J. A. (1982), The communication audit, 'Public Relations Journal', New York, 38(5)
- Kotler Ph., Lee N. (2005), Corporate Social Responsibility, John Wiley & Sons Inc., Hoboken, New Jersey
- Kotras M. (2006), Zastosowanie audytu komunikacyjnego w działaniach komunikacyjnych organizacji, 'Humanizacja Pracy', Płock, nr 1-2
- Miles S. J., Mangold W. G. (2007), Growing the Employee Brand at ASI: A Case Study, 'Journal of Leadership and Organizational Studies', Briarcliff Manor, NY, vol. 14, no. 1
- Munilla L. S., Miles M. P. (2005), The Corporate Social Responsibility Continuum as a Component of Stakeholder Theory, 'Business and Society Review', Centre of Business Ethics at Berkley College, Berkley, no. 110
- Parsons P. J. (2004), Ethics in Public Relations: A Guide to Best Practice, Kogan Page, London
- Schein E. H. (1985), Organizational Culture and Leadership, Jossey-Bass, San Francisco
- Smircich L. (1983), Concepts of culture and organizational analysis, 'Administrative Science Quaterly', 28(3)
- Smith R. D. (2005), Strategic Planning for Public Relations, LEA Publishers, London
- Walczak-Duraj D. (2006), Podstawy współczesnej socjologii, Omega Praksis, Pabianice
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192171