PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Modelowanie preferencji a ryzyko '10 | 87--106
Tytuł artykułu

Optymalizacja systemu masowej obsługi na przykładzie Śląskiego Wesołego Miasteczka

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne gospodarki charakteryzują się wysokim i stale rosnącym udziałem sektora usług. Istotnym czynnikiem determinującym efektywność w tym sektorze gospodarki jest odpowiednia przepustowość kanałów obsługi klienta, która bezpośrednio wpływa na wielkość przychodów ze sprzedaży. Wykorzystanie teorii systemów masowej obsługi umożliwia uzyskanie odpowiedniego poziomu obsługi klienta przy zadanych nakładach. W pracy "Optymalizacja systemu masowej obsługi na przykładzie Śląskiego Wesołego Miasteczka" (M. Kapica, C. Dominiak) przedstawiono wykorzystanie tej teorii do optymalizacji ilości stanowisk kasowych w badanym obiekcie. Następnie przedstawiony został linowy model optymalizujący funkcjonowanie systemu przy zadanych parametrach. (abstrakt oryginalny)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • 1. Filipowicz B. (1996). Modele stochastyczne w badaniach operacyjnych. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.
  • 2. Filipowicz. B. (1977). Modelowanie i analiza sieci kolejkowych. AGH, Kraków.
  • 3. Gniadenko B.W., Kowalenko I.N. (1971). Wstęp do teorii obsługi masowej. PWN, Warszawa.
  • 4. Kapica M. (2008). Analiza systemu obsługi klienta Śląskiego Wesołego Miasteczka. AE, Katowice.
  • 5. Kleinrock L. (1975). Queuing Systems. Volume I. Theory. Canada.
  • 6. König D., Stoyan D. (1979). Metody teorii masowej obsługi. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa.
  • 7. Kopańska-Bródka D. (2006). Wybrane metody badań operacyjnych w zarządzaniu. AE, Katowice.
  • 8. Koźniewska I., Włodarczyk M. (1978). Modele odnowy, niezawodności i masowej obsługi. PWN, Warszawa.
  • 9. Kryński H., Badach A. (1976). Zastosowanie matematyki do podejmowania decyzji ekonomicznych. PWN, Warszawa.
  • 10. Machaczka J. (1990). Modelowanie systemów w organizacji i zarządzaniu. AE, Kraków.
  • 11. Mikuś J. (1993).Metody wspomagania procesu zarządzania, część I. Politechnika Wrocławska, Wrocław.
  • 12. Śląski Park Kultury. Nakładem komitetu budowy WPKiW w Katowicach.
  • 13. Tikhonenko O. (2003). Elementy teorii masowej obsługi. WSP, Częstochowa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192327

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.