PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 168 | 49--59
Tytuł artykułu

Analiza marketingowych aspektów i celów funkcjonowania piłkarskich klubów sportowych w okręgu częstochowskim

Warianty tytułu
An Analysis of the Marketing Aspects and Functioning Aims of Football Sports Clubs in the Czestochowa Area
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł dotyczy form marketingu sportowego i zarządzania marketingiem w małych klubach sportowych. Głównym podmiotem badania są kluby sportowe piłki nożnej niższych klas rozgrywkowych w okręgu częstochowskim. Jego głównym celem jest określenie znaczących różnic w celach i marketingowym współdziałaniu małych organizacji sportowych w zależności od stopnia ich medialności i zasięgu oddziaływania. Za przykład posłużą lokalne kluby sportowe, a badania w nich przeprowadzone dadzą wyniki, które poddane zostaną dodatkowo obróbce statystycznej z wykorzystaniem, odpowiednich dla określonego celu, procedur analitycznych. W ten sposób przetworzone wyniki umożliwią odpowiedź na konkretne zagadnienia dotyczące kwestii grup celów działania organizacji sportowej. Artykuł jest oparty na literaturze przedmiotu, z wykorzystaniem badań własnych. Dane badawcze w nim zawarte są częścią większego projektu. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper is concerned with the forms of sports marketing and marketing management in small sports clubs. The research concerns lower league football sports clubs of the Czestochowa area. The aim of the research is to specify crucial differences in the aims and the marketing cooperation of small sports organisation with respect to the popularity in the media and the range of the influence. The study will be based on local sports clubs, and the results will be statistically analysed with appropriate analytical procedures. The thus processed results will reveal answers to the concrete questions concerning the aims of sports organisations. The paper is based on the subject literature and the author's own research. The research data is a part of a bigger project. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
49--59
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Kall J., Sojkin B., 2008, Zarządzanie produktem - teoria, praktyka, perspektywy, Wydawnictwo AE w Poznaniu, Poznań.
  • Klisiński J. (red.), 2009, Finanse i marketing w sporcie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Administracji, Bytom.
  • Klisiński J., Pałamarczuk J., Szegda A., 2000, Rola euromenadżera w zarządzaniu europejskim, Wydawnictwo Częstochowskie, Wydanie Naukowe, Częstochowa.
  • Kowalski S. (red.), 2011, Marketingowe aspekty organizacji imprez sportowo-rekreacyjnych, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
  • Kramer J. (red.), 1995, Badania rynku w ujęciu przestrzennym, Wydawnictwo AE w Katowicach, Katowice.
  • Łasiński G., 2003, Sprawność zarządzania organizacją sportową, Wydawnictwo AWF we Wrocławiu, Wrocław.
  • Mruk H., 2006, Marketing dla sportu, Sport &Biznes Foundation, Poznań.
  • Panfil R., 2004, Zarządzanie produktem klubu sportowego, Wydawnictwo Akademii Umiejętności Managment and Coaching, Warszawa.
  • Pabian A., 2008, Środki i formy marketingowego oddziaływania na konsumentów, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa.
  • Ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym, DzU nr 142, poz. 1591, z późniejszymi zmianami.
  • Ustawa z dnia 29 lipca 2005 roku o sporcie kwalifikowanym, DzU nr 155, poz. 1298.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192437

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.