PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | 10 | z. 4 | 373--375
Tytuł artykułu

System zarządzania jakością w przedsiębiorstwie spożywczym jako element jego konkurencyjności

Autorzy
Warianty tytułu
The System of Quality Management in Food Industry as the Factor of Its Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Jednym z podstawowych warunków zaistnienia przedsiębiorstw na rynku jest poprawa jakości wytwarzanych wyrobów, a decyzja o wdrożeniu systemu zarządzania jakością, staje się warunkiem koniecznym do ich funkcjonowania. Celem artykułu było zaprezentowanie istotności, przyczyn i korzyści wdrażania SZJ w przedsiębiorstwie spożywczym w kontekście wzrostu konkurencyjności produktów firmy. Badania przeprowadzono wśród 68 pracowników ZM "Skiba" w Chojnicach w 2008 roku. (abstrakt oryginalny)
EN
The system of quality management has the influance on the effectiveness of the food industry processing. It allows better fulfillment of the employees, colaborators of distribution channels and clients' needs. It is also worth considering that the quality management system can be loaded in favour of proper or more effective construction of the strategies of competitiveness. It is connected with the necessity for profound analysis of the market priorities. In spite of the fact that the work related to implementing the system of quality management is strenuous and requires complete power mobilization, it is worthwhile. The effect of its implementing is the increased profits and consumer 's satisfaction, more reasonable management of resources and market success in the corporation. (original abstract)
Rocznik
Tom
10
Numer
Strony
373--375
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Humanistyczno-Ekonomiczna w Łodzi
Bibliografia
  • Borys T., Rogala T. 2007: Systemy zarządzania jakością i środowiskiem. AE, Wrocław, s. 72.
  • Frąś J., Gołębiowski M., Bielawa A. 2006: Podstawy zarządzania jakością w przedsiębiorstwie. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin, s. 75-76.
  • Ligarski M. 2007: Pomiar skuteczności systemu zarządzania jakością. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 5, s. 79-81.
  • Sudoł S. 1999: Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teorie i praktyka zarządzania. TNOiK, Toruń 1999, s. 146.
  • Wawak T. 1995: Zarządzanie przez jakość. Wydawnictwo WIE, Kraków, s. 85.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192521

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.