PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 11 | 33--44
Tytuł artykułu

Sposoby badania wizerunku miejsca

Autorzy
Warianty tytułu
Methods of Analysing a Town's Image
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Samorządy miast i województw coraz częściej podejmują działania związane z poprawą ich konkurencyjności. Do tego celu wykorzystują m.in. strategię kreowania pożądanego wizerunku danego obszaru w świadomości określonych grup jego użytkowników. Elementem tej strategii są badania marketingowe ukierunkowane na pomiar aktualnego sposobu postrzegania miasta czy regionu przez mieszkańców, turystów lub inwestorów. Artykuł ukazuje i systematyzuje sposoby badania wizerunku jednostek samorządu terytorialnego, wykorzystywane przez badaczy społecznej percepcji określonego obszaru w procesie budowania pożądanego obrazu miasta czy regionu. (abstrakt oryginalny)
EN
Self-governments of towns and voivodships are increasingly frequently taking steps to improve their competitiveness. In order to do this, they use, inter alia, a strategy of creating the desired image of the given area in the minds of specified groups of its users. An element of this strategy is market research focused on measuring the current perception of the town or region by residents, tourists or investors. The article presents and systematizes the methods of analysing the image of territorial self-government units, which are used by researchers of social perception of a specific area in the process of building the desired image of the town or region. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
33--44
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Baloglu S., McCleary K.W., A Model of Destination Image Formation, "Annals of Tourism Research" 1999/4, s. 868-897, za: Glińska E., Florek M., Kowalewska A., Wizerunek miasta - od koncepcji do wdrożenia, Warszawa 2009, s. 7.
  • Beerli A., Martin J.D., Tourists' characteristics and the perceived image of tourists destinations: a quantitative analysis - a case study of Lanzarote, Spain, "Tourism Management" 2004/25, s. 623-636, za: WC. Gartner, Image formation process, w. M. Uysal, D. Fesenmaier (red.), Communication and channel systems in Tourism marketing, Nowy Jork 1989.
  • Bruska A., Sieć kognitywna jako narzędzie identyfikacji wizerunku, w: S. Makarski (red.), Marketingowe mechanizmy kształtowania lojalności, Rzeszów 2007, s. 229-230.
  • Echtner C.M., Ritchie J.R.B., The Meaning and Measurement of Destination Image, "The Journal of Tourism Studies" 1991/2, s. 1-12.
  • Echtner C.M., Ritchie J.R.B., The Measurement of Destination Image: An Empirical Assessment, "Journal of Travel Research" 1993/1, s. 3-13, za: E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta - od koncepcji do wdrożenia, Warszawa 2009, s. 7.
  • Gallarza M.G., Saura I.G., Garcia H.C., Destination Image Towards a Conceptual Framework, "Annals Tourism Research" 2002/1, s. 56-78.
  • Glińska E., Florek M., Kowalewska A., Wizerunek miasta - od koncepcji do wdrożenia, Warszawa 2009, s. 7.
  • Govers R., Go F., Place Branding. Glocal, Virtual and Physical Identities, Constructed, Imagined and Experienced, Hampshire 2009, s. 179.
  • Hosany S., Ekinci Y., Uysal M., Destination image and destination personality: An application of branding theories to tourism places, "Journal of Business Research" 2006/59, s. 638-642.
  • Hsu C.H.C., Wolfe K., Kang S.K., Image Assessment For A Destination With Limited Comparative Advantages, "Tourism Management" 2004/25, s. 121-126.
  • Kavaratzis M., From city marketing to city branding: 7 wards a theoretical framework for developing city brands "Place Branding" 2004/1, s. 58-73.
  • Kavaratzis M., Place Branding: A Review of Trends and Conceptual Model, "The Marketing Review" 2005/5, s. 329-342.
  • Kotler P., Asplund C., Rein I., Heider D., Marketing Places Europe: Attracting Investments, Industries, Residents and Visitors to European Cities, Communities, Regions and Nations, Londyn 1999, s. 51.
  • Luque-Martinez T., Del Barrio-Garcia S., Ibanez-Zapata J.A., Rodriguez Molina M.A., Modeling a city's image: The case of Granada, "Cities" 2007/5, s. 335-352.
  • Maćkowska R., Budowanie wizerunku regionu, w: Budowanie społeczności lokalnej. Jak rozwijać trwale relacje pomiędzy samorządem a jego społecznym otoczeniem, Katowice 2009, s. 76-77.
  • Moilanen T., Rainsto S., How to brand nations, cities and destinations. A planning book for place branding, Hampshire 2009, s. 19.
  • Murphy L., Australia's image as a holiday destination - perceptions of backpacker visitors, "Journal of Travel and Tourism Marketing" 1999/3, s. 21-45.
  • Selby M., Morgan N.J., Reconstructing place image. A case study of its role in destination market research, "Tourism Management" 1996/4, s. 287-294.
  • Szromnik A., Marketing terytorialny. Miasto i region na rynku, Kraków 2007, s. 130-131.
  • Top promocji polskich miast i regionów w opinii szefów biur promocji. Raport z badania przeprowadzonego przez Fundację Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc 2010, www.bestplace.org.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192685

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.