PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 169 | 125--135
Tytuł artykułu

Proces wyboru strategii przedsiębiorstwa

Autorzy
Warianty tytułu
The Process of the Enterprise Strategy Choice
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono propozycję podziału procesu wyboru strategicznego na etapy: kreowania pomysłów strategicznych, formułowania wariantów strategii i wybór optymalnego wariantu. Kluczowym czynnikiem sukcesu jest zaproponowanie dostatecznie licznych i nowatorskich pomysłów rozwojowych. W dalszej kolejności niezbędne jest zbudowanie wewnętrznie spójnych wariantów strategii, a zarazem unikanie łączenia rozwiązań niedających efektów synergii. Ostateczny wybór powinien być jednoznaczny i oparty na wielostronnej ocenie rozważanych opcji strategicznych. Zrealizowanie powyższej procedury nie gwarantuje sukcesu strategicznego, ale zwiększa jego prawdopodobieństwo. (abstrakt oryginalny)
EN
In the article a proposal is made for a segmentation of me strategic decision - making process into 3 phases: creating strategic ideas, formulating strategy options and the choice of the optimal option. The key success factor here is in designing sufficiently numerous and, at the same time, innovative development ideas. The next necessary step is to create coherent strategy options and to avoid the options which don't bring the synergy effect. The final choice should be unambiguous and based on a multilateral evaluation of the strategic options considered. Applying such a procedure doesn't guarantee a strategic success but heightens its probability. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
125--135
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Bibliografia
  • Bossidy L., Charan R., 2003, Realizacja. Zasady wprowadzania planów w życie, MT Biznes, Warszawa.
  • Chan Kim W., Mauborque R., 2005, Strategia błękitnego oceanu, MT Biznes, Warszawa.
  • Collins J.C., 2003, Od dobrego do wielkiego, J. Santorski - Wydawnictwa Biznesowe, Warszawa.
  • Collins J.C., Porras J.I., 2003, Wizjonerskie organizacje, J. Santorski - Wydawnictwa Biznesowe, Warszawa.
  • Johnson G., Scholes K., Whittington R., 2010, Podstawy strategii, PWE, Warszawa.
  • Kaleta A., 2006, Proces wyboru strategicznego - kluczowy etap zarządzania strategicznego, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 1137, Wrocław.
  • Ridderstrale J., Nordstrom K., 2001, Funky biznes, WIG Press, Warszawa.
  • Trout J., 2000, Wyróżniaj się lub zgiń, IFC Press, Kraków.
  • Urbanowska-Sojkin E., 2008, Praktyka zarządzania strategicznego. Studia polskich przypadków, PWE, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171192917

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.