PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 192 Competitiveness of Economies in the Asia-Pacific Region : Selected Problems | 215--229
Tytuł artykułu

Considerations of the Marketing on the International Arms Market

Warianty tytułu
Uwarunkowania marketingu na międzynarodowym rynku broni
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The influence of the international environment is on the increase in the global economy. This is visible in each branch of international business, including arms trade. However, on the international weapons market the structure of environment and reaction of its elements are different than in civil sectors of an economy. In international arms trade political-legal and technological factors are the most important. The other elements creating international environment – economic, military, natural, and cultural factors – also have influence and cannot be missed. The analysis of environment and understanding its influence on the activity on weapons market is one of the most important factors of success.(original abstract)
W dobie gospodarki globalnej wzrasta wpływ otoczenia międzynarodowego na prowadzenie działalności biznesowej. Dotyczy to praktycznie wszystkich obszarów aktywności, nawet tak specyficznych jak handel bronią. W przypadku międzynarodowego rynku uzbrojenia zarówno struktura otoczenia, jak i wpływ jego elementów są jednak inne niż na rynkach cywilnych. Jest to związane z charakterystyką tej branży. Za najbardziej istotne należy uznać uwarunkowania polityczno-prawne oraz technologiczne. Jednak także pozostałe elementy: ekonomiczne, militarne, naturalne i kulturowe, mają wpływ na tworzenie warunków działania i nie powinny być pomijane. Jest to istotne z tego względu, że poznanie otoczenia międzynarodowego stwarza możliwości przygotowania skutecznych działań, w tym marketingowych.(abstrakt oryginalny)
Twórcy
  • Wrocław University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Ansoff H.I., Zarządzanie strategiczne, PWE, Warszawa 1985.
  • Białecki K., Instrumenty marketingu, OW Branta, Bydgoszcz-Warszawa 2006.
  • Czaputowicz J., Kryteria bezpieczeństwa międzynarodowego państwa – aspekty teoretyczne, [in:] S. Dębski and B. Górka Winter (eds.), Kryteria bezpieczeństwa międzynarodowego państwa, PISM, Warszawa 2003.
  • Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  • Głowacki B., Chińska zagadka w powietrzu, Raport 2011, nr 1.
  • Grzesiuk A., Marketing międzynarodowy, CEDEWU, Warszawa 2007.
  • Lentowicz Z., Ambasadorowie biznesu, Rzeczpospolita, 23.02.2005.
  • SIPRI Yearbook 2010. Armaments, Disarmament and International Security, Oxford University Press, Oxford 2010.
  • Skulski P. The use of offsets in European arms industry – the Polish perspective, [in:] Hospodářská Politika v Členských Zemích Evropské Unie, Slezská Univerzita w Opavě, Karviná 2010, pp. 416--430. Soong K.K., Questioning Arms Spendings in Malaysia, SUARAM, Kuala Lumpur 2010.
  • Spreen W., Marketing in the International Aerospace Industry, Ashgate, Aldershot 2007.
  • Stohl R., Grillot S., The International Arms Trade, Polity Press, Cambridge 2009.
  • The Military Balance 2010, The International Institute For Strategic Studies, London 2010.
  • Walczak J., Afganistan – czas trudnych wyborów, Raport 2009, nr 9.
  • Zachara M., Broń i dyplomacja, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171193459

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.