PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | 56 | nr 112 | 295--306
Tytuł artykułu

Ocena treści kształcenia na kierunku "Finanse i Rachunkowość" w wybranych uczelniach w Polsce

Warianty tytułu
Evaluation of the "Finance and Accounting" Programme in Selected Universities in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Funkcjonujący od czterech lat kierunek "Finanse i Rachunkowość" powstał z przekształcenia kierunku "Finanse i Bankowość". Nie uwzględniając oczekiwań przyszłych kadr dla rachunkowości, skopiowano dla nowego kierunku programy kształcenia, które były odpowiednie dla kierunku "Finanse i Bankowość". Przewaga zajęć z finansów daje się wyraźnie zauważyć. Dla oceny realizowanych programów nauczania studiów stacjonarnych wybrano sześć uczelni ekonomicznych. Na I stopniu studiów przedmioty są bardzo zbliżone, natomiast na II stopniu studiów zauważa się dużą różnorodność, kształtowaną specjalnością kadry nauczającej. W ocenie studentów studia są zbyt teoretyczne. Wskazane jest zwiększenie liczby godzin na zajęcia praktyczne z rachunkowości, wyrównując obciążenia godzinowe z finansami. (abstrakt oryginalny)
EN
The new line of study - "Finance and Accounting" - was introduced four years ago on the basis of the previous programme - "Finance and Banking". Major curricula are the same as those suitable for "Finance and Banking"; they were copied without taking into account the expectations of the future accounting professionals. The finance subjects dominate in the curriculum. For the purpose of the full-time studies curricula evaluation, six universities were chosen. At the first level of studies the subjects are similar. However, at the second degree studies there is a great variety of subjects, reflecting the staff professional specialization. In the opinion of students the studies are too theoretical. There is a need to increase the number of hours of practical classes in accounting, so as to balance the curricula with finance subjects. (original abstract)
Rocznik
Tom
56
Numer
Strony
295--306
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Kiziukiewicz T. (2008), Specjalność na kierunku "Finanse i Rachunkowość" na przykładzie Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego, [w:] Dydaktyka w naukach ekonomicznych, red. T. Kiziukiewicz, Akademia Rolnicza w Szczecinie, Szczecin.
  • Kasza G. (2008), Idealne zajęcia z rachunkowości w opinii studentów Akademii Rolniczej w Szczecinie, [w:] Dydaktyka w naukach ekonomicznych, red. T. Kiziukiewicz, Akademia Rolnicza w Szczecinie, Szczecin.
  • Wasilewki M. (2005), Rachunkowość jako kierunek kształcenia w opiniach studentów SGGW, [w:] Dydaktyka w naukach ekonomicznych, red. T. Kiziukiewicz, Akademia Rolnicza w Szczecinie, Szczecin.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171193841

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.