PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 171 | 196--204
Tytuł artykułu

Outsourcing w nowoczesnym zarządzaniu firmą medyczną - czy warto?

Warianty tytułu
Is It Worth to Use Outsourcing in Modern Management of Healthcare Business?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Szpitale, zarówno publiczne, jak i prywatne, a także cały system opieki zdrowotnej, przy istniejącym monopolu publicznego płatnika za świadczenia zdrowotne (NFZ), zmagają się z trudnościami finansowymi. Zarządzanie placówkami służby zdrowia polega dziś z jednej strony na poszukiwaniu usług, które mogą się rozwijać bez kontraktu z NFZ, a także poprzez redukcję kosztów, przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości świadczonych usług i opieki nad pacjentem. Outsourcing, czyli powierzenie wyspecjalizowanym podmiotom zewnętrznym działań lub procesów, które tradycyjnie są prowadzone wewnętrznie, w celu realizowania ich bardziej efektywnie, staje się jedną z metod redukcji kosztów, przynoszącą przedsiębiorstwu wiele korzyści. Wprowadzając outsourcing, należy dobrze zrozumieć jego zasady, poznać strategię, wszelkie zalety i wady metody, korzyści i ryzyko z nim związane, a także sposoby oceny rezultatów i metod zarządzania strategicznego. Wybierając outsourcing jako metodę zarządzania, kierownictwo firmy powinno także wskazać menedżera ds. outsourcingu, który będzie się charakteryzował nie tylko odpowiednią wiedzą, ale również zdolnościami przywódczymi. Dzięki temu przedsiębiorstwo, w tym placówka medyczna może poprawić rentowność, przy jednoczesnym zachowaniu wysokich standardów opieki medycznej. (abstrakt oryginalny)
EN
With the existing monopoly of the public payer for health services (NHS), hospitals, both public and private, as well as the entire health care system, are grappling with financial difficulties. The management of health care today is through finding services that can grow without NHS founding, through reducing costs, however, with maintaining high quality of service and patient' care. Outsourcing is transferring services or business operating processes, which are traditionally managed internally, to specialized external companies, in order to execute these services more effectively. Outsourcing is becoming one of the methods to reduce costs, bringing many benefits to the company. However it is necessary to note, that a health care provider introducing outsourcing must first understand the principles, to know the strategy, all the advantages and disadvantages of this method, the benefits and risks associated with it, the assessment methods, and, finally, the methods of strategic management. The senior management in the company should appoint an outsourcing officer who must be skilled in leadership and must possess relevant knowledge. As a result, the company (e.g. a health care clinic) can improve profitability, while maintaining high standards of medical care. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
196--204
Opis fizyczny
Twórcy
  • Europejskie Centrum Zdrowia w Otwocku
Bibliografia
  • Adam L., 2006, Look before you leap, Materials Management in Health Care, No. 11.
  • Allen S., 2000, Outsourcing services: The contract is just the beginning, Business Horizons, Vol. 43, No. 2, s. 25-29.
  • Baranowska-Skimina A., 2010, NFZ planuje cięcia w 2011 r., eGospodarka.pl [online] http://www.firma.egospodarka.pl/55319,NFZ-planuje-ciecia-w-201 -r,1,11,1.html [dostęp: 26 lipca 2010].
  • Dejohn P., 2008, When outsourcing works, Materials Management in Health Care, No 8.
  • GUS, 2008, Narodowy Rachunek Zdrowia, Warszawa.
  • Janik J., 2010, Wokół talerza, czyli żeby było ekonomicznie i apetycznie, Rynekzdrowia.pl [online] http://www.rynekzdrowia.pl/Finanse-i-zarzadzanie/Wokol-talerza-czyli-zeby-bylo-ekonomicznie-i-apetycznie,100244,1,drukuj.html [dostęp: 27 kwietnia 2001].
  • Jannings D., 1996, Outsourcing opportunities for financial services, Long Range Planning, Vol. 29, No. 3, s. 393-404.
  • Klich J., 2010, Outsourcing jako alternatywa dla klasycznego podejścia do zarządzania zasobami organizacji, w: Kautsch M. (red.): Zarządzanie w opiece zdrowotnej. Nowe wyzwania, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Kuprianowicz T., Basta M., 2007, Outsourcing usług medycznych z zakresu diagnostyki, Szpitalesamorzadowe.pl [online] www.szpitalesamorzadowe.pl/outsourcing1.ppt [dostęp: 2 marca 2007].
  • Majewski A., 2010, Dwa sposoby na czystość, Menedżer Zdrowia, nr 4, s. 74.
  • MDF System, 2005, 32 benefits of outsourcing, mdfsystems.com [online] http://www.mdfsystems.com/artman/publish/article_19.shtml [dostęp: 14 października 2005].
  • Minevich M., Richter F.J., 2005, Global Outsourcing Report 2005, Going Global Ventures Inc, New York, Horasis, Geneva.
  • Mollahaliloglu S., Kavuncubasi S., Gursoz H., Agirbas I., Ari H. O., Oncul, H.G., Akdag R.I., Younis M.Z., 2009, Outsourcing profile in the Turkish health care system, Journal of Health Care Finance, Vol. 34, No. 4, s. 74-82.
  • OECD, 2009, Health Data 2009 - comparing health statistics across OECD countries.
  • Podemski W., 2008, Nowoczesne metody zarządzania w komercyjnej firmie medycznej, w: Perechudy K. i Kowalewski M. (red.), Zarządzanie komercyjną firmą medyczną, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • Radło M.J., Cielecka D.A., 2010, Outsourcing w wybranych sektorach, Outsourcing Magazine, nr 6 (26).
  • Roberts V., 2001, Managing strategic outsourcing in the healthcare industry, Journal of Healthcare Management, Vol. 46, No.4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194153

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.