Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Obecnie kraje chcąc odgrywać znaczącą rolę na arenie międzynarodowej muszą mieć przedstawicieli sprawnych w negocjacjach, znających zasady protokołu dyplomatycznego, organizujących działania lobbingowe, umiejących skutecznie promować swój kraj i aktywnie kształtować jego wizerunek. Bardzo efektywnym, choć kosztownym rozwiązaniem jest możliwość skorzystania z usług profesjonalnych agencji public relations za granicą dla zarządzania wizerunkiem państwa i lobbingiem interesów narodowych. Trzeba również uwzględnić fakt, że kreowanie wizerunku państwa zakłada prowadzenie konsekwentnej, systematycznej, zaplanowanej na długi okres działalności. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
88--99
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- S. Black, Public relations. Warszawa 1998
- Z. Cesarz, E. Stadtmüller, Problemy polityczne współczesnego świata, Wrocław 2002
- C. Ikanowicz, J.W. Piekarski, Protokół dyplomatyczny i dobre obyczaje w biznesie, Warszawa 1997
- A. Koźmiński, Zarządzanie międzynarodowe. Warszawa 1999
- Kreowanie obrazu Polski w świecie. Red. A. Kukliński, K. Pawłowska. Nowy Sącz 1999
- D. R. Mastromarco i in., Sztuka Lobbyingu w Polsce - Warszawa, 1995
- F. P. Seitel, Public relations w praktyce. Warszawa 2003
- Współczesne stosunki międzynarodowe. Red. T. Łoś-Nowak. Wrocław 1995
- A. Zaorska, Ku globalizacji. Przemiany w korporacjach trans narodowych i w gospodarce światowej, PWN, Warszawa 1998
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194477