Warianty tytułu
Selected Aspects of the Marketing Communication on the Market of the Bread Related to Changes in Behavior and Customer of Consumers.
Języki publikacji
Abstrakty
Komunikacja marketingowa wymaga mieszania i dopasowywania różnych sposobów komunikowania się w celu ustalenia pożądanego wizerunku w oczach konsumentów. Wybór rodzaju komunikacji marketingowej jest uzależniony od rodzaju produktu, nbywcy czy charakteru samego rynku,na którym działa przedsiębiorstwo i kostów z nią związanych. W odniesieniu do rynku pieczywa, komunikacja z konsumentami pieczywa (segmentami) odgrywa ważną rolę. W najbliższych latach jej skutki mogą mieć znaczący wpływ na zahamowanie tendencji spadkowej spożycia pieczywa. Celem artykułu jest zaprezentowanie możliwości i sposobów komunikacji przedsiębiorstw branży piekarskiej z konsumentami, z segmentem nabywców zainteresowanych pieczywem. (fragment tekstu)
The examination of behaviors and customs of customers, based on tracking the occurrences related to dietary and cultural awareness of consumers, features of product offer, features of bread, a lifestyle and consumers' preferences, the way of manufactunng, freezing, consumption, delivering of the bread as well as the level of affluence can be used in shaping the strategy of marketing communication of enterprises. In the article there are presented possibilities and ways of communication of enterprises from the bakery industry with consumers. Decreasing consumption of bread is characteristic for the discussed market of bread. Activities within the marketing communication of enterprises from the bakery industry should be focused on expansion of the knowledge of consumers about healthy eating, acquainting consumers with advantages of the bread, the way of production, shaping the offer and adjusting it to consumers' demands, proper informing of customers about manufactured goods, proper labeling of bread, underlining the bread features which decide about its influence at human health, and observation of the changes in households' surrounding. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
285--296
Opis fizyczny
Twórcy
- Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu
Bibliografia
- Glickman D., America s Changing Eating Patters, Food Review, 2000; Wei Sheng-Chung Consumers' Demographic Characteristics, Cognitive Ages and Innovativeness, Advances In Consumer Reserach vol. 32, 2005.
- Górska-Warsewicz H., Zachowania konsumentów na rynku pieczywa w Polsce, Przegląd Piekarski i Cukierniczy 2001, nr 7.
- Kall J., Kreowanie kapitału marki poprzez komunikację marketingową, w: Metody i narzędzia komunikacji marketingowej, Zeszyty Naukowe Gnieźnieńskiej Wyższej Szkoły Humanistyczno-enedżerskiej "Milenium", 2007.
- Keller K.L., Building Strong Brands in a Modern Marketing Communications Environ-ment, Journal of Marketing Communications vol. 15, 2009, nr 2, 3.
- Kotler Ph., Marketing, Rebis, 2005.
- Lakę A.A., Adamsom A.J., Hyland R.M., Mathers J.C., Dietary Change and Perceptions ofChange Over Time, British Nutrition Fundation "Nutrition Bulletin" 2004, nr 29.
- Liberska A., Rynek tłuszczów i przetworów zbożowych, raport oparty na badaniach przeprowadzonych przez Pentor, Poradnik Handlowca 2003, nr 8.
- Majewski E., Dalton G., Strategiczne opcje dla polskiego sektora agrobiznesu w świetle analiz ekonomicznych, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa, Warszawa 2000.
- Rosiak E., Spożycie produktów roślinnych w latach 90. i w perspektywie 2004 r., Przemysł Spożywczy 2002, nr l, s. 5-8.
- Stańko S., Bajończyk E., Rynek zbóż, w: Strategiczne opcje dla polskiego sektora agrobiznesu w świetle analiz ekonomicznych, red. E. Majewski, G. Dalton, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa, Warszawa 2000.
- Worsley A., The Behavioural and Demographic Contexts of White Bread Consumption, British Food Journal vol. 105, 2003, nr 10.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194503