PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | Public relations : sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce | 269--279
Tytuł artykułu

Komunikowanie ryzyka - element proaktywnego zarządzania sytuacjami kryzysowymi

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Większość sytuacji charakteryzujących się pewną dozą niepewności wymaga od członków społeczeństwa podejmowania decyzji będących emanacją postawy wobec zastanej lub zbliżającej się, a czasem nawet hipotetycznej sytuacji. Ludzie podejmują te decyzje na podstawie posiadanego doświadczenia, wiedzy o prawdopodobnym przebiegu i skutkach danej sytuacji, obserwacji zachowań innych (grupy) lub działają intuicyjnie. W szczególnych sytuacjach nie mają wyjścia i muszą się podporządkować nakazom, np. wojska. Rolą komunikowania ryzyka jest dostarczanie wiedzy związanej z zagrożeniem życia i zdrowia ludzkiego, środowiska naturalnego i innych wartości w taki sposób, aby adresaci komunikatu zdołali tę wiedzę przyswoić i wykorzystując ją podejmować adekwatne, racjonalne decyzje. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Polskie Stowarzyszenie Public Relations
Bibliografia
  • J. Baron, J.C. Hershey, H. Kunreuther, Determinants of Priority for Risk Reduction: The Role of Worry, Risk Analysis 2000, No 20(4)
  • S. Black, Public relations. Warszawa 1998
  • V.T. Covello, Risk Communication: An Emerging Area of Health Communication Research. W: S.A. Detz: Communication Yearbook 15. Newbury Park, Sage 1992
  • B. Fishchoff, Helping the public make health risk decisions.W: V.T. Covello, D.B. McCallum and M.T. Pavlova: Effective Risk Communication, Plenum Press, New York, NY 1989
  • R. L. Heath, Corporate Environmental Risk Communication: Cases and Practices Along the. Texas Gulf Coast. W: B. R. Burleson: Communication Yearbook 18. Thousand Oaks, Sage 1995
  • M. Jänicke, Herrschaft und Krise. Westdeutscher Verlag, Opladen 1973
  • A. Lenkiewicz, Typy i typki postkomunizmu, Wrocław 1997
  • R. G. Peters, V. T. Covello, B. D. McCallum, The determinants of trust and credibility in environmental risk communication: An empirical study. "Risk Analysis" 1997
  • W. Rydzak, Zakres i uwarunkowania działań public relations w sytuacjach kryzysowych w przedsiębiorstwach. Poznań 1999
  • P.M. Sandman, Hazard versus outrage in the public perception of risk. W: V.T. Covello, D.B. McCallum and M.T. Pavlova: Effective Risk Communication, Plenum Press, New York, NY 1989, pp. 45-49
  • P. Slovic, Trust, Emotion, Sex, Politics, and Science: Surveying the Risk-Assessment Battlefield, Risk Analysis 1999, No 19
  • E. Urbanowska-Sojkin, Zarządzanie przedsiębiorstwem: od kryzysu do sukcesu, Poznań 1998
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194533

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.