PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 321--331
Tytuł artykułu

Narzędzia komunikacji marketingowej w kontekście nawiązywani relacji z kandydatami na studia w świetle badań w latach 2008-2009

Autorzy
Warianty tytułu
Instruments of Marketing Communication in the Context Building Relations with University Candidates - Research Results 2008-2009.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Funkcjonowanie szkół wyższych na coraz bardziej konkurencyjnym rynku usług edukacyjnych wymusza stosowanie nowych narzędzi konkurowania. Obecnei nie tylko uczelnie niepubliczne, ale także publiczne sa zmuszone do podejmowania działań, mających na celu pozyskanie nowych klientów - kandydatów na studia. W opracowaniu przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych w latach 2008-2009 na Wydziale Zarządziania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej. Badania te miały na celu określenie kryteriów wyboru szkoły wyższej oraz źródeł informacji wspierających podejmowanie decyzji. Na podstawie zaprezentowanych wyników badań jest możliwe podjęcie decyzji dotyczącej wykorzystania najbardziej skutecznych (najczęściej wykorzystywanych przez kandydatów)narzędzi komunikacji. (fragment tekstu)
EN
The functioning of higher education on increasingly competitive market forces universities to implement new marketing tools. One of the most meaningful tool encouraging candidates is promotion considered as an instrument of marketing communication and first step shaping further relationship. The effectiveness of the marketing communication tools implemented during recruitment process can be verified by specific research what has been presented in this article. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
321--331
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Gdańska
Bibliografia
  • Arnett D.B., Wittmann C.M., Wilson III B.J., Encouraging Future Helping Behaviours: The Role of Student-Faculty Relationships in Higher Education Marketing, Journal of Marketing for Higher Education vol. 13(1/2), 2003.
  • Czubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J.W., Marketing usług, Oficyna Ekonomiczna Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006.
  • Drapińska A., Gołąb E., Narzędzia komunikacji uczelni z kandydatami na studia w świetle badań, w: Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Współczesne wyzwania komunikacji marketingowej, red. G. Rosa, A. Smalec, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług nr 42, Szczecin 2009.
  • Drapińska A., Kierunki działań marketingowych w szkole wyższej, Marketing i Rynek 2006, nr 12.
  • Drapińska A., Przekaz ustny - kluczowy element nowoczesnej komunikacji przedsiębiorstwa usługowego, w: Nowe trendy w marketingu, red. A. Drapińska, Zeszyty Naukowe Katedry Marketingu Politechniki Gdańskiej nr 4, Gdańsk 2005.
  • Hall H., Specyfika zachowań nabywców usług edukacyjnych szkół wyższych w świetle badań, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług t. l, nr 20, Szczecin 2008.
  • Lewandowska A., Wykorzystanie promocji na rynku usług edukacyjnych na przykładzie Wydziału Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług nr 20, Szczecin 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194539

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.