PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 342--352
Tytuł artykułu

Komunikacja rynkowa funduszy strukturalnych UE w Polsce na tle praktyk europejskich

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Communication of the EU Structural Funds in Poland Against the European Backgroud.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest prezentacja ewolucji komunikacji rynkowej funduszy strukturalnych UE w Polsce. Rozważania dotyczą diagnozy skuteczności działań komunikacyjnych dotyczących funduszy strukturalnych w latach 2004-2006, oceny kierunku zmian planowanych na lata 2007-2013 oraz perspektywy budowy marki funduszy strukturalnych UE w Polsce. Przedstawione zostałyteż działania podjęte od 2007 roku w odniesieniu do wdrażania przyjętej strategii komunikacji. Prezentowane dane stanowią efekt obserwacji i uczestnictwa w pracach nad strategią komunikacji rynkowej funduszy strukturalnych na przełomie lat 2005-2006 oraz własnych badań kwestionariuszowych wśród przedsiębiorców prowadzonych w 2006 roku. (fragment tekstu)
EN
The objective of the paper is presentation and assessment of the evolution of marketing communication process regarding the EU structural funds in Poland. Presented data refer to effectiveness of information and promotion activities in 2004-2006 period and prospects for evolution in that process in 2007-13. An author's participation in planning of the marketing communication strategy for the structural funds between 2005 and 2006 as well as website assisted interviews with entrepreneurs being potential beneficiaries of these funds supported by media analysis was a basis for that paper. The analysis reveals that marketing communication in 2004-2006 period was rather ineffective. Unclear information content, complicated jargon, multiplicity of programmes, incoherent visual identification, łąck of standards, insufficient stress on interna! marketing and problems of sendces ąuality contributed to that stale of affairs. As a result perception of the structural funds and institutions responsible for their implementation was negative. Slarting from 2007 we can obserye professionalization of marketing communication process on the part of these institutions as they learn about usefulness of solutions applied by priyate sector and recognize need for improved ąuality of their activities. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
342--352
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Montanari J.R., Bracker J.S., The Strategie Management Process at The Public Unit Level, Strategic Management Journal vol. 7, 1986, nr 3.
  • Sargeant A., Marketing for Nonprofit Organization, Oxford University Press, Oxford 1999.
  • Taylor S., Raines Ph., Getting the Message? Structural Funds Publicity and Communication, IQ-Net Thematic Paper 12 (2), EPRC, Glasgow, February 2003.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194543

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.