PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 136 | 375--384
Tytuł artykułu

Model komunikacji rynkowej w sporcie

Warianty tytułu
Model of Marketing Communication in Sport.
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest zaprezentowanie i analiza kluczowych obszarów komunikacji rynkowej w sferze sportu między organizacjami sportowymi, sponsorami oraz kibicami. Rozważania nad wybranym problemem sprowadzają się do opracowania modelu, który jest rezultatem wieloletnich obserwacji, własnych przemyśleń i propozycja autora. (fragment tekstu)
EN
The main problem of this article is to present and analyze streams of communication on the sport market. The topic is interesting, but there's not so much knowledge about it. There are many different reasons and types Communications between sport organizations, sponsors and fans. Sport market communication model proposed in this paper explain business and social relations which can be build through sport on B2B, B2C, C2B and C2C market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
375--384
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • avis J.A., The Olympic Games Effect. How Sports Marketing Builds Strong Brands, John & Sons Ltd., Singapore 2008.
  • Komunikowanie się w biznesie, red. H. Mruk, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002.
  • Lagae W., Sports Sponsorship and Marketing Communications, Pearson Education Ltd., Harlow 2005.
  • Pracejus J.W., Seven Psychological Mechanisms Through which Sponsorship Can Influence Consumers, w: Sports Marketing and the Psychology of Marketing Communications, red. L.R. Kable, Ch. Riley, Lawrence Erlbaum Associates, Publishers, London 2004.
  • Shank M.D., Sports Marketing, A Strategic Perspective, Prentice Hall, New Jersey 2002.
  • Shilbury D., Quick S., Westerbeek H., Strategic Sport Marketing, Allen & Unwin, Crows Nest 1998.
  • Smith A.C.T., Introduction to Sport Marketing, Elsevier Ltd., Burlington 2008.
  • Waśkowski Z., Uwarunkowania i sposoby wdrażania orientacji marketingowej w klubach sportowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2007.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194763

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.