PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 1 | 18--20
Tytuł artykułu

Pomiar społecznej odpowiedzialności biznesu w polskich warunkach - propozycja metodologiczna

Warianty tytułu
How to Measure CSR in Poland? : Methodological Framework
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł przedstawia metodę operacjonalizacji konstruktów teoretycznych za pomocą analizy tekstu (content analysis). Zaprezentowano budowę wskaźnika społecznej odpowiedzialności biznesu na bazie listów prezesów do akcjonariuszy. Dokonano triangulacji miary uzyskanej za pomocą analizy tekstu z indeksem firm społecznie odpowiedzialnych Warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych (Respect Index). (abstrakt oryginalny)
EN
The article discusses a method of operationalization of theoretical construct using content analysis. We present a way to measure corporate social responsibility based on the analysis of CEO's letters to shareholders. We perform a triangulation of a measure obtained through content analysis with an index of socially-responsible companies listed on the Warsaw Stock Exchange (Respect Index). (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
18--20
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Warszawski
  • Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • [1] BOWMAN E., Strategy and the Weather, "Sloan Management Review" 1976.
  • [2] BOWMAN E., Strategy, Annual Reports, and Alchemy, "California Management Review" 1978, vol. 20, no. 3.
  • [3] BOWMAN E., Content Analysis of Annual Reports for Corporate Strategy and Risk, "Interfaces" 1984, vol. 14, no 1.
  • [4] CHO T., HAMBRICK D.C., Attention as the Mediator Between Top Management Team Characteristics and Strategic Change: The Case of Airline Deregulation, "Organization Science" 2006, July/August.
  • [5] D'AVENI R., McMILLAN I., Crisis and the Content of Managerial Communications: A Study of the Focus of Attention of Top Managers in Surviving and Failing Firms, "Administrative Science Quarterly" 1990, no. 35.
  • [6] DURIAU V., REGER R., PFARRER M., A Content Analysis of the Content Analysis Literature in Organization Studies, Organizational Research Methods" 2007, vol. 10, no. 1.
  • [7] KLINCEWICZ K., Polska innowacyjność. Analiza bibliometryczna, Wydawnictwo Naukowe Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2008.
  • [8] LEVY O., The Influence of Top Management Team Attention Patterns on Global Strategic Posture of Firms, "Journal of Organizational Behavior" 2005, vol. 26.
  • [9] SHORT J., BRIGHAM K., BROBERG J., PAYNE G., LUMPKIN G., Family Firms and Entrepreneurial Orientation in Publicly Traded Firms: A Comparative Analysis of the S&P 500, "Family Business Review" 2009, vol. 22, no. 1.
  • [10] THARENOU P., DONOHUE R., COOPER B, Management Research Methods, Cambridge University Press, New York 2007.
  • [11] WEBER R.P. Basic Content Analysis, Sage, Newbury Park, CA 1990.
  • [12] WOJCISZKE B. Człowiek wśród ludzi. Zarys psychologii społecznej, Scholar, Warszawa 2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171194861

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.