Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Marketing in Logistics Clusters
Języki publikacji
Abstrakty
Marketing jest zarówno produktem stanu i możliwości rozwojowych danej dziedziny działalności, a także procesem, który może ewaluować w miarę upływu czasu (złożone oddziaływania w powiązaniu z poszczególnymi elementami środowiska, w którym funkcjonuje), mieć inną skalę i przynosić różne efekty. Podejście marketingowe pozwala na kreowanie i zdynamizowanie działań zgrupowanych w klastrze przedsiębiorstw dążących do wzmocnienia swej konkurencyjności i jej najistotniejszych atrybutów. Nabiera to znaczenia w sytuacji wzrostu skali integracji firm zgrupowanych w klastrze i korzyści wynikających z tej integracji. Istotny jest też wkład marketingu w budowaniu dobrych relacji z partnerami biznesowymi w ramach klastra. (fragment tekstu)
Logistic clusters as a type of business organization network with complicated economic involvements require quality management based on marketing orientation. Marketing instruments strengthen market position of logistics enterprises, join them with the market and facilitate making new values for customers. Grouping in cluster enable to create common and consistent marketing influence. There is need to make the different types of advantage suitable for existing segments of customers' logistics services. It's important when we can notice the intensification of the integration firms grouped in cluster and the advantages from that integration. (original abstract)
Rocznik
Strony
5--16
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
- Bojar E., Bojar M., Żminda T., Klastry a bezpośrednie inwestycje zagraniczne. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2007, nr 10
- Bukowska-Piestrzyńska A., Grono wokół szpitala. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2007, nr 11
- Chyba Z., Klastry przemysłowe a przedsiębiorstwa spin-off. "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2008, nr 3
- Gorynia M., Jankowska B., Klastry a międzynarodowa konkurencyjność i internacjonalizacja przedsiębiorstwa. Difin, Warszawa 2008
- Hollins B., Shinkins S., Zarządzanie usługami. PWE, Warszawa 2009
- Hull M. D., Speh T., Zarządzanie marketingiem. PWN, Warszawa 1997
- Lambin J. J., Strategiczne zarządzanie marketingowe. PWN, Warszawa 2001
- Markowski T., Rola klastrów w budowaniu przewagi konkurencyjnej miasta i regionu www.agro-info.org.pl 2009
- Schary P. B., Skjott-Larsen T., Zarządzanie globalnym łańcuchem podaży, PWN, Warszawa 2002
- Wieczorek P., Klastry a pozycja rynkowa przedsiębiorców, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw" 2008, nr 12.
- Wrzosek W., Ograniczenia konkurencyjne a marketing. "Marketing i Rynek" 2009, nr 11
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
DOI
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171195467