PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
9 (2010) | nr 3 | 109--118
Tytuł artykułu

Czynniki stymulujące atrakcyjność oferty usług bankowych (na przykładzie podkarpackiego banku spółdzielczego)

Warianty tytułu
Factors Stimulating Interest on Bank Services Offer (on the Example of Podkarpacki Bank Spółdzielczy)
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu było zaprezentowanie opinii 249 klientów instytucjonalnych i 755 usługobiorców indywidualnych na temat czynników stymulujących atrakcyjność oferty Podkarpackiego Banku Spółdzielczego. Wyniki badań dowiodły, że w opinii klientów zarówno instytucjonalnych, jak i indywidualnych zróżnicowana jest hierarchia ważności cech świadczących o profesjonalności badanej instytucji. Niemniej jednak wszystkie grupy klientów, reprezentujących zarówno usługobiorców banku, jak i konkurencji, zwróciły uwagę na profesjonalność obsługi jako bardzo istotny czynnik we współczesnych realiach działalności banku. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper was to present opinions of 249 institutional clients and 755 individual consumers on factors stimulating interest on the offer of Podkarpacki Bank Spółdzielczy. The research results prove, that in the opinion of both institutional and individual clients the hierarchy of importance of factors confirming professionalism of the studied Institution was diversified. Still, all groups of clients, representing both bank's as well as competitors' customers, paid attention to professionalism of service as a very important factor in present realities of Bank's activity. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
109--118
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Rzeszowski
  • Uniwersytet Rzeszowski
Bibliografia
  • Colgate M., Alexander N., 1998. Banks, retailes and their customers: a relationship marketing perspective, International Journal of Bank Marketing, nr 16/4.
  • Ennew C.T., Devlin J., 1997. Understanding Competitive Advantage In Retail Financial. International Journal of Marketing, nr 3.
  • Flejterski §., 2006. Zmiany w otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw bankowych, Zesz. Nauk. Uniw. Szczecińskiego, nr 438, Szczecin.
  • Gilmore A., 2006. Usługi. Marketing i zarządzanie, PWE, Warszawa.
  • Harasim J., 2004. Strategie marketingowe w bankowości detalicznej w Polsce, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa.
  • http://www.bssanok.com.pl/
  • Kaczmarczyk S., 2002. Badania marketingowe. Metody i techniki. PWE, Warszawa.
  • Kilon A., Kilon J., 2006. Marketing partnerski a pozycja konkurencyjna banku, Zesz., Nauk. Uniw. Szczecińskiego, nr 438, Szczecin.
  • Raport - Banki i usługi finansowe. Badania zrealizowane na ogólnopolskiej reprezentacji 1034-sobowej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat w ramach cyklicznego badania Omnibus, w dniach 2-4.03.2007, PBS GDA.
  • Ratajski R., 2008. Klient najważniejszą wartością firmy usługowej, Zesz. Nauk. Uniw. Szczecińskiego, nr 497, Ser. Ekonomiczne Problemy Usług, nr 20, Szczecin.
  • Rudzewicz A., 2006. Jakość usług finansowych w opinii pracowników i klientów banku, Zesz. Nauk. Uniw. Szczecińskiego, nr 438, Szczecin.
  • Solomon M., Akerman M., Leon K. Achiving Customer Relationship Excellence and Financial Services, http://www.crmforum.com.
  • Stapińska-Chrobak M., Poraszki W., 2001. 130-lecie Podkarpackiego Banku Spółdzielczego w Sanoku, Wydawca Podkarpacki Bank Spółdzielczy, Sanok.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171195501

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.