PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 3 Cele i uwarunkowania funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw | 249--261
Tytuł artykułu

Nowe kanały dystrybucji kart kredytowych jako innowacje marketingowe współczesnych przedsiębiorstw handlowych

Autorzy
Warianty tytułu
New Distribution Channels of Credit Cards in Marketing Innovations in Modern Trade Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zjawisko współpracy banków z innymi podmiotami przy tworzeniu wspólnych produktów staje się dość powszechne. Hipermarkety są doskonałym kanałem dystrybucji kart kredytowych. W opracowaniu określono ogólne korzyści stosowania kart co-brandowych. Dla banków jest to głównie dostęp do ogromnej bazy danych hipermarketów oraz możliwość wykorzystywania ich marki. Markety również osiągają korzyści poprzez poszerzenie wachlarza swoich usług, wzrost lojalności klientów i poprawę konkurencyjności. (abstrakt oryginalny)
EN
The phenomenon of banks' cooperation with other stakeholders to develop joint products is becoming quite common. Hypermarkets are a perfect distribution channel for credit cards. The article outlines the general benefits of co-branch card. For banks it is mainly access to a huge database of hypermarkets and the ability to exploit their brand. Stores also derive benefit by broadening its range of services, increase customer loyalty and improve competitiveness. (original abstract)
Twórcy
  • Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Bibliografia
  • Bazarnik J., K.P. Wojdacki K.P. (1998), Tendencje rozwojowe handlu detalicznego w Polsce, [w:] Szromnik A. (red.), Warunki funkcjonowania i rozwoju handlu w Polsce, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • Czubała A. (1996), Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa.
  • Dietl J. (1991), Handel we współczesnej gospodarce, PWE, Warszawa.
  • Flejterski S., Świecka B. (2006), Elementy finansów i bankowości, CeDeWu, Warszawa.
  • Grzegorczyk W. (2004), Marketing bankowy, Oficyna Wydawnicza Brania, Bydgoszcz-Łódź.
  • Grzywacz J. (2006), Marketing w działalności banku, Difin, Warszawa.
  • Grzywacz J. (2002), Podstawy bankowości, Difin, Warszawa.
  • Kłosiewicz U. (1997), Słowińska В., Rozwój i funkcjonowanie super- i hipermarketów, Handel, nr 6.
  • Mazur J. (2001), Zarządzanie marketingiem usług. Difin, Warszawa.
  • Rudzewicz A. (2006), Elektroniczne kanały dystrybucji produktów bankowych, [w:] Konsument i firma w dobie Internetu, red. Kowalkowski A., Popiołek R., Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Olsztyn.
  • Stecki L. (1998), Karty kredytowe, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa "Dom Organizatora", Toruń.
  • Sztucki T. (1995), Marketing, sposób myślenia system działania, teoria i praktyka marketingu, PLACET, Warszawa.
  • Świecka B. (2007) Detaliczna bankowość elektroniczna, CeDeWu, Warszawa.
  • Solarz M. (2004), Rozwój bankowości elektronicznej w Polsce, DrukTur, Warszawa.
  • Ulatowska E. (2008), Karta kredytowa jako efekt współpracy hipermarketu z, bankiem, Wydział Nauk Ekonomicznych, Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie, Olsztyn.
  • USTAWA z dnia 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim www.nbp.pl/aktyprawne/dwn/prawo_bankowe.pdf 07.04.2009.
  • Zyminkowski T. (2003), Kształtowanie wizerunku banku, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171195795

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.