PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 175 | 153--162
Tytuł artykułu

Category Management - model partnerstwa między siecią detaliczną a dostawcami

Autorzy
Warianty tytułu
Category Management - Model of Partnership between Retailers and Suppliers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejszy artykuł jest próbą opisu i analizy modelu relacji, jaki został wypracowany między sieciami detalicznymi a producentami w ramach podejścia zarządzania kategorią. Artykuł składa się z trzech części, w pierwszej z nich przedstawiono ewolucję relacji pomiędzy producentami a sieciami detalicznymi od połowy XX wieku do początku XXI wieku, w drugiej zaprezentowano różne płaszczyzny działań, klasyczny model procesu zarządzania kategorią oraz strukturę organizacyjną działań menedżerów kategorii. W części trzeciej przedstawiono potencjalne źródła problemów oraz główne bariery związane z ulepszaniem modelu opartego na zarządzaniu kategorią. (abstrakt oryginalny)
EN
The purpose of the article is to describe and analyse a model of relationships between producers and retail chains within Category Management approach. The paper is divided into three parts, in the first one an evolution of relationships between producers and retail chains was presented over the period of 50 years, the second part was devoted to a description of a system of mutual activities between both parties, the classical model of category management process and organisational structure with regard to category manager position. Finally, in the third part, sources of problems and potential barriers to overcome within the model of relationships under Category Management approach were discussed. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
153--162
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Benzie, E., 1995, An introduction to category management, Ivey School of Business, University of Western Ontario.
  • Blattberg, R., 1996, A category management reality check, Supermarket Business, no. 51.
  • Category Management - une solution pour sortir de la crise, 2005, LSA no. 1411, 22.03.
  • Colla, A., 1997, La grande distribution en Europe. Evolution des formules, des strategies et des structures des entreprises, Vuibert, Paris.
  • FMI Food Marketing Institute 1992 - www.fmi.org.
  • FT Magazine, June 11 2005, no. 109, The FT Global 500.
  • Gabor, A., 1977, Pricing, Principles and Practices, Heinemann, London.
  • GEA Consulting Group, Grocery Distribution in the 90's, Strategies for fast flow Replenishment, 1994, project 4 (study conducted for Coca Cola).
  • Grant, R.M., 1987, Manufacturer-retailer relations: the shifting balance of power, w: G. Johnson (red.), Business Strategy and Retailing, John Wiley, Chichester.
  • Karolefski J., Heller A., 2006, Consumer-Centric Category Management. How to Incrase Profits by Managing Categories Based on Consumer Needs, John Wiley & Sons, Hoboken New Jersey, s. 71.
  • Kotzab, H., 1999, Improving supply chain performance by efficient consumer response? A critical comparison of existing, Journal of Business & Industrial Marketing, vol. 14 no. 5/6, MCB University Press.
  • Lonsdale, D. Struss, R., 1992, Category management, Nielsen Marketing Research.
  • Nielsen, AC, Karolefski, J., Heller, A., 2006, Consumer-Centric Category Management. How to Increase Profits by Managing Categories Based on Consumer Needs, John Wiley & Sons, Hoboken New Jersey.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196051

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.