PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | nr 27 Uwarunkowania i modele strategii funkcjonalnych marketingu | 113--133
Tytuł artykułu

Produkt turystyczny w teorii marketingu

Autorzy
Warianty tytułu
The Tourism Product in the Marketing Theory
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano wiele modelowych ujęć produktu turystycznego rozpatrywanego jako kategoria produktu usługowego, odrębny typ produktu oraz konglomerat odrębnych elementów o złożonych strukturach i wzajemnych powiązaniach. Wykorzystane podejście jest charakterystyczne dla sektorowego ujęcia zarządzania marketingowego. Charakter komplementarny ma natomiast wykorzystanie ujęcia systemowego, aby zanalizować wzajemne powiązania składników ogólnego produktu turystycznego oraz sytuacyjnego w opisie relacji i udziału klientów w kształtowaniu tego produktu. Natomiast niektóre cytowane w pracy poglądy ujmują produkt turystyczny w sposób procesowy. (fragm. tekstu)
EN
The concept of tourism product has been considered as a specific form of a service product, as an idea of generic product of tourism industry and from the spatial point of view. Models of product in each attitude have been presented. The four groups of subjects have been discussed as those that influence the final tourism product which is understood as a complete experience of a tourist. These groups are: tour operators, tourism destinations, producers of simply tourism products (hotels, museums, amusement parks etc.) and tourists themselves. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Altkorn J.: Polityka produktu turystycznego. Akademia Ekonomiczna, Kraków 1991, s. 11.
  • Altkon J.: Marketing w turystyce. PWN, Warszawa 1995, s. 97.
  • Bąk S.A.: Promocja produktu turystycznego w obrocie z krajami o gospodarce rynkowej. Monografie -Ruch Turystyczny. SGPiS, Warszawa 1990, s. 26.
  • Daszkowska M.: Usługi. Produkcja, rynek, marketing. PWN, Warszawa 1998, s. 41-44.
  • Dziedzic E.: Obszar recepcji turystycznej jako przedmiot zarządzania strategicznego. Monografie i opracowania SGH nr 442. Warszawa 1998, s. 22.
  • Gołembski G.: Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej. Wydawnictwo AE, Poznań 1998, s. 24.
  • Gołembski G.: Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej. AE, Poznań 1998, s. 25.
  • Holloway Ch., Robinson Ch.: Marketing w turystyce. PWE, Warszawa 1997, s. 114.
  • Hołderna-Mielcarek B.: Regionalizacja produktu turystycznego. "Rynek Turystyczny" 1998, Vol. 12, s.
  • Jedlińska M., Szubert-Zarzeczny U.: Gospodarka turystyczna. AE, Wrocław 1992, s. 31.
  • Kotler Ph., Bowens J., Makens J.: Marketing for Hospitality and Tourism. Prentice Hall Upper Saddle River 1996, s. 274-277.
  • Kotler Ph.: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa 1994, s. 400.
  • Langford B.E., Cosenza R.M.: What Is Service/Good Analysis? "Journal of Marketing" 1998, Vol. 1.
  • Levitt T.: The Marketing Mode. McGraw-Hill, New York 1969.
  • Medlik S., Middleton V.T.C.: Product Formulation in Tourism. "Tourism and Marketing" 1973, Vol. 13.
  • Medlik S.: Leksykon podróży, turystyki, hotelarstwa. PWN, Warszawa 1995, s. 243.
  • Middleton V.T.C.: Marketing w turystyce. PAPT, Warszawa 1996, s. 87.
  • Mruk H., Rutkowski I.: Strategia produktu. PWE, Warszawa 1994, s. 19-21.
  • Murphy P., Pritchard M.P., Smith B.: The Destination Product and Its Impact on Traveller Perception. "Tourism Management" 2000, Vol. 21, s. 43-52.
  • Nowakowska A.: Marketing w turystyce. [w:] Lokalna polityka turystyczna i marketing. Instytut Turystyki, Kraków 1997, s. 99.
  • Payne A.: Marketing usług. PWE, Warszawa 1997, s. 21.
  • Pluta-Olearnik M.: Marketing usług. PWE, Warszawa 1993, s. 13.
  • Podstawy marketingu. Praca zbiorowa pod red. J. Altkorna. Instytut Marketingu, Kraków 1996, s. 115-117.
  • Rogoziński K.: Nowy marketing usług. AE, Poznań 1998, s. 30.
  • Shostack L.G.: Breaking Free from Product Marketing. "Journal of Marketing" 1977, Vol. 2.
  • Smit S.: The Tourism Product. "Annals of Tourism Research" 1994, Vol. 21, s. 583-586.
  • Szromnik A.: Marketing terytorialny - geneza, rynki docelowe a podmioty oddziaływania. [w:] Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów. Materiały konferencyjne pod red. T. Domańskiego. Uniwersytet Łódzki, Łódź 1997, s. 36.
  • Zarys marketingu usług. Praca zbiorowa pod red. M. Daszkowskiej. Uniwersytet Gdański 1993, s. 13-14.
  • Żabińska T.: Podstawy budowy systemu informacji na potrzeby wyboru strategii rozwoju regionu turystycznego. [w:] Prace Naukowe AE Katowice. AE, Katowice 1997, s. 32.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196165

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.