PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | 20 | nr 187 | 72--84
Tytuł artykułu

Wykorzystanie zbiorów spektrum kolorowego w systemie podejmowania decyzji menedżerskich

Autorzy
Warianty tytułu
Managerial Decision Making System with Colour Spectrum Sets Using
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie koncepcji systemu wspomagającego podejmowanie decyzji biznesowych, stworzonego na potrzeby menedżerów działających na wszystkich poziomach zarządzania, ale szczególnie dla menedżerów wyższego szczebla, w celu wyeliminowania problemu podejmowania nieświadomych decyzji. Do analizy danych zastosowano zbiory przestrzeni spektralnej pozwalające na integrację danych pochodzących z różnych źródeł. Dodatkowym atutem opracowanego systemu jest możliwość uwzględnienia preferencji klienta dotyczących kryteriów wyboru. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to present a concept of the decision-making system, which was created for managers acting on all management levels, but particularly for senior managers to eliminate the problem of unaware decision-making. In order to make data analysis the author uses the colour spectrum sets, due to which the integration of data from different sources is possible. The additional advantage of this system is the possibility of making the analysis of the client's preferences. (original abstract)
Rocznik
Tom
20
Numer
Strony
72--84
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Agor W.H., Intuition in Organizations: Leading and Managing Productively, Sage, Newbury Park, California 1990.
  • Lank A., Lank E., Legitimizing the gut feel: The role of intuition in business, "Journal of Managerial Psychology" 1995, vol. 10, Issue 5, s. 18-23.
  • Duggan W., Strategic Intuition: The Creative Spark in Human Achievement, Cloth 2007.
  • Drucker P., Peszko A., Gazda A., Podstawy zarządzania, WSIiZ, Rzeszów 2000, s. 81.
  • Kahneman D., Maps of bounded rationality: A perspective on intuitive judgment and choice, [w:] T. Frangsmyr (ed.), Les Prix Nobel 2002 [Nobel Prizes 2002], Sweden: Almquist & Wiksell International, Stockholm 2003.
  • Parikh J., Intuition: The New Frontier of Management, MA, Blackwell Publishers, Cambridge 1994.
  • Selye H., Dobrołowicz W., Psychodydaktyka kreatywności, SWPS, Warszawa 1995, s. 59.
  • Ustawa z 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych, DzU nr 11, poz. 95.
  • Wierzbicki A., On the role of intuition in decision making and some ways of multicriteria aid of intuition, "Journal of Multi-Criteria Decision Analysis" 1997, vol. 6, s. 65-76.
  • ww.forsal.pl/artykuly/316855,mazur_intuicja_w_biznesie_sprawdza_sie_lepiej_niz_logika.html.
  • www.neurolingwistyka.com/intuicja-w-biznesie.
  • www.strategicbusinessintuition.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171196181

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.