PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 140 | 325--337
Tytuł artykułu

Predykacja zmian w relacjach klient-bank

Warianty tytułu
The Forecasted Changes in the Customer - Bank Relations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Społeczeństwo ery informacyjnej przejmuje cechy sieci. Jest podatne na manipulacje realizowane w rozmaitych, charakterystycznych dla sieci lokalnych kręgach zaufania i wiarygodności. Łatwo ulega także sygnałom i informacjom nieprawdziwym o charakterze plotek. Sieć jako struktura chaotyczna, jest świadoma swojego nieuporządkowania. W takich realiach szczególnego znaczenia będą nabierać działania podejmowane przez banki dla zdobywania i podtrzymywania zaufania, jakim obdarzają je klienci. (fragment tekstu)
EN
The crisis concerning the lack of trust in the banks, which covered the financial systems of the majority of the European countries, destroyed the basic principles of the existing market economy. It would be good if, apart from the losses it is responsible for, it could take a chance to reshape and reorganize the principal customer - bank relations. The technology is playing in his area more and more crucial role. The use of its achievements modifies the scope and the content of the relations between the customers and the bank. They become less frequent and are oriented rather toward shaping the principles of communication rather than real banking services usage. Such a situation, however, has both advantages and disadvantages. The purpose of this paper is to show both the positive and negative aspects of the expected changes of the analyzed relations. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
325--337
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Castels M. (2007), Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Dziawgo L. (2005), Private banking. Istota - koncepcja -funkcjonowanie, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń.
  • Flejterski S. (2009), Próba oceny bankowości detalicznej w Polsce - dylematy i wyzwania, w: A. Gospodarowicz (red.), Bankowość detaliczna - idee, modele, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Gwizdała J. (2009), Private banking - standardy zachodnie a doświadczenia polskie, w: A. Gospodarowicz (red.), Bankowość detaliczna - idee, modele, procesy, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław.
  • Heffernan Sh. (2007), Nowoczesna bankowość, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Kłopocka A.M. (2006), Komunikacja nieformalna na rynku detalicznych uslug bankowych - studium przypadku, Bank i Kredyt, NBP, nr 4.
  • Sztompka P.(2007), Zaufanie: fundament społeczeństwa, Wydawnictwo Znak, Kraków.
  • Ślązak E. (2007), Znaczenie segmentacji w budowaniu przewagi konkurencyjnej banku, w: M. Zaleska (red.), Współczesny bank, Difin, Warszawa.
  • Witkowska-Masłowska M. (2005), Zyskowność klienta banku komercyjnego - koncepcje i kalkulacje, w: M. Zaleska (red.), Bankowość, Monografie i opracowania naukowe; SGH w Warszawie, Kolegium Zarządzania i Finansów, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171197271

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.