Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Na podstawie dotychczasowych doświadczeń można stwierdzić, że decyzyjne symulacje zespołowe cieszą się dużym powodzeniem wśród studentów. Dzieje się tak dlatego, że uczestnicy natychmiast mogą dostrzec i przekonać się, jakie skutki powoduje podjęcie określonej decyzji logistycznej. Podczas symulacji uczestnicy sami uczą się mierzyć wpływ podejmowanych przez siebie decyzji na wynik. Próbują również tworzyć scenariusze i przewidywać rezultaty. Zaprezentowane symulacje stanowią nowoczesne narzędzie nauczania rozwiązywania problemów decyzyjnych i dobrze ilustrują omawiane podczas zajęć zagadnienia. Zespołowy charakter symulacji oraz element rywalizacji zapewniają bardzo duże zaangażowanie i aktywną postawę uczestników oraz to, że każda decyzja jest podejmowana z uwzględnieniem różnych punktów widzenia uczestniczących w symulacji osób. Wymuszona zostaje również ciągła współpraca pomiędzy członkami zespołu. Po zakończeniu wszystkich symulacji uczestnicy analizują i oceniają podjęte przez siebie decyzje logistyczne. Umożliwia to samodzielną ocenę i porównanie czynności i decyzji realizowanych w trakcie symulacji. Fakt, że uczestnicy długo pamiętają przyjęte przez siebie sposoby postępowania oraz popełnione błędy pozwala na formułowanie lub przywoływanie wniosków przez cały okres dydaktyczny. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
334--342
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- K. Niestrój: Wpływ wielkości oraz częstotliwości zamówień na koszty całkowite oraz poziom dostępności produktów - decyzyjna gra zespołowa. "Gospodarka Materiałowa i Logistyka" 2003, nr 1.
- H. Nikel, J. Koziński, W. Wudarzewski: Gry kierownicze. AE, Wrocław 1989, s. 78 i dalsze.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171197667