PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
9 (2010) | nr 1 | 113--122
Tytuł artykułu

Neuromarketing - ścieżka dostępu do zachowań konsumenta?

Warianty tytułu
Neuromarketing - an Access Path to Customers Behaviour?
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Neuromarketing określany jest jako badanie mózgu pod kątem preferencji konkretnych marek. Praca zawiera przegląd definicji i stanowisk dotyczących neuromarketingu i jego przydatności. Celem artykułu jest przedstawienie opinii środowiska związanego z neuromarketingiem na temat jego istoty i możliwości wykorzystania w praktyce. Zwrócono szczególną uwagę na metody diagnostyczne wykorzystywane w badaniach neuromarketingowych, analizując je również jako potencjalne źródło kontrowersji, które budzi opisywane zagadnienie. W podsumowaniu podkreślono potrzebę prowadzenia badań neuromarketingowych, zwracając jednak uwagę na ich wysokie koszty i małe doświadczenie metodologiczne w tym zakresie. (abstrakt oryginalny)
EN
Neuromarketing is determined as examining the brain with respect to preferences of specific brands. The paper includes an overview of definitions and opinions concerning neuromarketing and it discusses the possibilities of applying neuromarketing in practice. A special attention was paid to diagnostic methods used in neuromarketing examinations, which were also analysed as a potential source of controversies that may be caused by the discussed subject. In the conclusions, the author highlighted a need to carry out neurmarketing research, being aware of its high costs and still insufficient methodological experience in this field. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
113--122
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wojskowy Instytut Medyczny w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Broszko K., 2008. Czytać w myślach konsumentów... www.brief.pl z 16.12.2008 r.
  • Broszko K., 2009. Neuromarketingowe badania czy neuromarketingowe brednie? www.brief.pl z 24.07.2009 r.
  • Falkowski A., 2008. Praktyczna psychologia poznawcza: Marketing i Reklama. GWP, Gdańsk.
  • Falkowski A., Tyszka T., 2009. Psychologia zachowań konsumenckich. GWP, Gdańsk.
  • Lindstrom M., 2009. Zakupologia. Prawdy i kłamstwa o tym dlaczego kupujemy. Znak, Kraków.
  • Makarenko V., 2009. Gdyby reklamę wymyślono teraz, byłby zakazana, www.marketing-news.pl z 07.06.2009 r.
  • Momentum Worldwide i Neuro Device Group zakończyły realizację projektu badawczego w Super-Pharm. www.marketing-news.pl z 30.07.2009 r. (anonim).
  • Mueller J., 2007. Nic się nie uda bez emocji www.marketing-news.pl z 2.08.2007 r.
  • Neuromarketing - modny temat, www.nf.pl z 17.04.2009 r. (anonim).
  • Neuromarketing w sklepach, www.portal spożywczy.pl z 24.07.2009 r. Ohme K.R., 2009. Neuromarketing i podświadomość w reklamie, www.magazynceneo.pl.
  • Ohme R.K. (red.), 2007. Nieuświadomiony afekt. GWP, Sopot.
  • Ohme R.K. Konsument jako skąpy ekspert, www.brief.pl z 24.07.2009 r.
  • Ohme R.K., 2008. Ukryta moc reklamy, [w:] Charaktery 2/2008.
  • R&D LAB. Czy maszyna obroni emocje? www.LABoratory.pl.
  • Soluch P, 2009. Neuromarketing - a co to takiego? www.bankier.pl z 2.05.2009 r. (www.nf.pl).
  • Tajniki umysłu - diagnoza Wprost 2008. Wprost z 7.12.2008 r.
  • Warmiński A., 2004. Neuromarketing - po(d)stęp w badaniach marketingowych, www.marketing-news.pl z 18.05.2004 r.
  • Witak K., 2007. Neuromarketing - małżeństwo nauki z biznesem, www.naszymzdaniem.dlastudenta.pl z 13.04.2007 r.
  • Wójcik J., 2006. Badania neuropsychologiczne. www.kognitywistyka.net z 08.09.2006 r.
  • Wygnanski T, 2008. Perswazja w białym fartuchu. Media i Marketing, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198397

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.