PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 1 | 18--27
Tytuł artykułu

Behaviour of Eldery People in Tourist Services Market

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
This article presents the behaviour of senior citizens - elderly people aged 60-75 in the market of tourist services. As shown in the report of Future Traveller Tribes 2020, it is the group which in the next few years will have a decisive influence on the development of the tourism market, due to demographic, social and economic changes. This article presents the findings of the study conducted in 2011 in 5 market segments, including the elderly people. They accounted for 19% of the population being surveyed in the research. (original abstract)
W artykule przedstawiono zachowania na rynku usług turystycznych seniorów, tj. osób starszych w wieku 60-75 lat, na podstawie wyników badania, które przeprowadzono w 2011 r. wśród 5 segmentów rynku, w tym osób starszych. Celem przeprowadzonego badania była próba identyfikacji zachowań na rynku usług turystycznych wśród wyodrębnionych segmentów: singli, osób będących w związku małżeńskim lub partnerskim nie mających dzieci, osób będących w związku małżeńskim lub partnerskim z dziećmi w wieku szkolnym, osób będących w związku małżeńskim lub partnerskim z dorosłymi dziećmi (od 18 roku życia) na utrzymaniu, z którymi mieszkają i wspólnie spędzają wakacje, osób starszych (w wieku 60-75 lat). (skrócony abstrakt oryginalny)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
18--27
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Future Traveller Tribes 2020, 2007, www.amadeus.com/amadeus/media/traveller_tribes/en/flashbook/index.html, 10.02.2011.
  • Identyfikacja konsumenta XXI wieku, DOLCETA education portal, www.dolceta.eu/polska/Mod4/spip.php?artecle3, 10.12.2010.
  • Maciejewski G., Ryzyko w decyzjach nabywczych konsumentów, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katowice 2010.
  • Milczyńska-Kowalska M., Istota konsumpcji i zachowań konsumenckich - zarys problematyki, „Roczniki Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej" 2001, t. XXVI, nr 9.
  • Przecławski K., Człowiek a turystyka. Zarys socjologii turystyki, Albis, Kraków 1997.
  • Seweryn R., Wartość usług dla turysty i możliwość jej budowania w obszarze recepcji turystycznej, w: Usługi w rozwoju społeczno-gospodarczym Unii Europejskiej, red. K.A. Kłosiński, IBRKK, Warszawa 2007.
  • Smyczek S., Sowa I., Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa 2005.
  • Żelazna K., Potrzeby nabywców i konsumentów indywidualnych, w: Zachowania konsumentów na rynku turystycznym, red. B. Dobiegała-Korona, Almamer, Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198833

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.