PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | z. nr 22 | 76--87
Tytuł artykułu

Internet jako źródło informacji dla kandydatów na studia i studentów

Autorzy
Warianty tytułu
Internet as a Source of Information for Candidates and Students
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie miejsca Internetu wśród innych mediów i źródeł informacji w procesie wyboru uczelni przez kandydatów na studia, rodzajów internetowych źródeł i informacji poszukiwanych i wykorzystywanych przez kandydatów. Zwrócono także uwagę na znaczenie Internetu dla studentów w czasie studiów (szczególną uwagę poświęcono celom jego wykorzystania). Analiza źródeł wtórnych i badań pierwotnych autorki prowadzą do jednoznacznego wniosku: Internet ma obecnie priorytetowe i nieustannie rosnące znaczenie jako medium i źródło informacji zarówno o formalnym jak i nieformalnym charakterze dla kandydatów na studia. Internet jest także (obok telewizji) głównym źródłem ogólnych informacji dla studentów, oraz kluczowym, jeśli chodzi o studiowanie. Internet jest także niezastąpionym niestety źródłem materiałów i ściąg do zaliczeń i egzaminów. Przedstawione w artykule wyniki badań stanowić mogą istotną wskazówkę dla uczelni w decyzjach odnośnie alokacji środków finansowych przeznaczonych na promocję uczelni w procesie rekrutacji jak również w wyborze kanałów komunikacji ze studentami i treści kierowanych do nich przekazów. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to present the Internet among other media and information sources in the candidates" college selection process, the types of information sources and the information sought and used by the candidates. The article also highlighted the importance of the Internet for students during their studies (with particular attention paid to the objectives of its use). The analysis of secondary and primary sources leads to a clear conclusion: the Internet has now a priority and constantly growing importance as a medium and a source of formal and informal information for the candidates. The Internet is also (along with the television) the main source of general information for students and key source related to the studying. The Internet is unfortunately also indispensable source of materials and cribs sheets at examinations. In the article there are presented the results of research that could provide important guidelines for universities in the decisions regarding the allocation of financial resources to promote the universities in the recruitment process as well as in the choice of channels of communication with students and content of messages addressed to them. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
76--87
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza
Bibliografia
  • Analiza wyników badań kandydatów na studia (Politechnika Radomska), www.pr.radom.pl.
  • Bednarczyk Ł., Wykorzystanie Internetu przez studentów uczelni wyższych, "Edukator zawodowy", http://www.koweziu.edu.pl/edukator/index.php?option=com_content&view=article& id=197&Itemid=4.
  • Hall H. Specyfika zachowań nabywców usług edukacyjnych szkół wyższych w świetle badań [w:] Usługi w Polsce - nauka, dydaktyka i praktyka wobec wyzwań przyszłości, t. I, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego "Ekonomiczne problemy usług" nr 20, Szczecin 2008.
  • Hall H., Hall R" Internet w życiu współczesnego studenta - znaczenie, intensywność i cele korzystania, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w druku.
  • Henne K., Zmierzamy ku trzeciemu już poziomowi cyfrowego podziału [w:] Raport CBOS i Gazeta.pl Portret internautów i wykluczonych cyfrowo, CBOS, Gazeta.pl, 2009, RaportPortretInternautyGazetaplCBOS.pdf.
  • Internet Surpasses TV as Most Essential Media, http://www.marketingcharts.com/ television/internet-surpasses-tv-as-most-essential-media-12499/.
  • Internet World Stats, http://www.internetworldstats.com/stats4.htm.
  • Jurkowitsch S., A Student Satisfaction Model for Higher Education Providers. Based on the Example of the Universities of Applied Science in Austria, Verlag Dr. Kovac, Hamburg 2006.
  • Konkurencja czy partnerstwo na rynku usług edukacyjnych, red. A. Buchner-Jeziorska, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2005.
  • Kulig A., Nowaczyk G., Decyzje maturzystów o wyborze uczelni i ich determinanty [w:] Marketing szkół wyższych, red. G.Nowaczyk, M. Kolasiński, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 2004.
  • Kusiciel P., Internet mobilny w życiu studenta, http://di.com.pl/news/32293,0, Internet__mobilny_w_zyciu_studenta_%E2%80%93_raportjPlusa_i_SWPS.html.
  • Maturzysta 2007, Gemius, Gemius Adhoc, 2006, http://www.czasnaplan.pl/plik.php? id=41.
  • Maturzysta-optymista, Portal Miastostudentow.pl, http://www.miastostudentow.pl/ciekawostki-konkursy/maturzysta-optymista.htmlChromeHTML/Shell/Open/Command.
  • Nogieć J., Internet w szkole wyższej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 2009.
  • O'Brien E.M., Deans K.R., Educational supply chain: a tool for strategom planning in tertiary education? "Marketing Intelligence & Planning", volume 14, issue 2, 1996.
  • Pliszka S" Złapani w sieć?, http://media2.pl/internet/48448-zlapani-w-siec.html.
  • Polak zostaje magistrem. Dzięki Wikipedii, http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article 572122/Polak_zostaje_magistrem_Dzieki_W ikipedii.html.
  • Pracodawcy RP apelują o racjonalny wybór studiów, http://www.szkolenia24h.pl/ artykuI/pracodawcy-rp-apeluja-o-racjonalny-wybor-studiow/481/.
  • Raport CBOS i Gazeta.pl Portret internautów i wykluczonych cyfrowo, CBOS, Gazeta.pl, 2009, RaportPortretInternautyGazetaplCBOS.pdf.
  • Studenci doceniają Internet w nauce, Instytut Rozwoju Komunikacji i Edukacji, www.think.org.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=l 19&Itemid=77.
  • Szkoły wyższe i ich finanse w 2009 г., Główny Urząd Statystyczny, Warszawa 2010.
  • Zeller P., Proces oceny jakości usług szkoły wyższej z perspektywy studenta [w:] Marketing szkól wyższych, red. G. Nowaczyk, M. Kolasiński, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171198937

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.