PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 3 | 2--6
Tytuł artykułu

Kultura organizacyjna w konkurowaniu przedsiębiorstw handlu detalicznego

Warianty tytułu
Organizational Culture in Retailers Competitiveness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przestawienie znaczenia i cech kultury organizacyjnej firm usługowych, tego jak może ona wspierać strategie konkurowania przedsiębiorstw detalicznych oraz wskazanie na fakt, że w określonych warunkach, jeżeli nie będzie umożliwiała dostosowań do zmieniających się warunków, może się stać też barierą rozwoju. Ilustrację rozważań teoretycznych stanowią przykłady detalistów (Wal-Mart, Home Depot i M&S). W podsumowaniu przedstawiono kierunki tworzenia kultury organizacyjnej w obecnych warunkach konkurowania. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the paper is to show the importance of organizational culture and its main features for service organizations; how it could foster the competitive strategies of retailers but also indicate that, if it do not allow the organizations to adjust to environmental changes it could become the barrier to their further development. The cases of three very successful retailers are shortly analyzed (Wal-Mart, Home Depot and M&S). In is summed up by presenting the directions of developing retailers organizational culture nowadays. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--6
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Approaches to Management Business Strategy. M&S, http://www.1stessays.com/samples/businessanalysis.pdf, odczyt 12.12.2011.
  • S.J. Arnold, Lessons Learned from the World's Best Retailers, "International Journal of Retail & Distribution Management" 2002, No. 11/12.
  • B. Bojewska, Uwarunkowania kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie międzynarodowym. W: Kulturowe i kadrowe problemy internacjonalizacji przedsiębiorstw, P. Wachowiak (red.), SGH, Warszawa 2008.
  • R. Charan, Home Depot's Bluprint for Culture Change, "Harvard Business Review" 2006, April.
  • F. Crawford, Speaking the Language of the Consumer, "Chain Store Age" 2000, December.
  • B. Fryzel, Kultura a konkurencyjność przedsiębiorstwa, TNOiK, Warszawa 2004, s. 20-31.
  • D. Gross i redaktorzy Forbes Magazine, Forbes o największych sukcesach w świecie biznesu, WN-T, Warszawa 1999, s. 223-239.
  • Haggett (1975, s. 238). Cyt. za: A.M. Wison, Understanding Organizational Culture and the Implications for Corporate Marketing, "European Journal of Marketing" 2001, No. 3/4.
  • J. Kay, Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996, s. 100.
  • P. Kotler, G. Armstrong, Marketing. An Introduction, wyd. 5, Prentice Hall, Upper Saddle River 1999, s. 3-4.
  • A.K. Koźmiński, D. Jemielniak, D. Latusek, Współczesne spojrzenie na kulturę organizacji, "E-mentor" 2009, nr 3.
  • R. Normann, Service Management, J. Wiley & Sons, Chichester 1991.
  • K. Obłój, Logika przewagi konkurencyjnej (I), "Przegląd Organizacji" 2001, nr 9.
  • K. Obłój, Strategia organizacji, PWE, Warszawa 2007, s. 445-446.
  • A. Parasuraman, V.A. Zeithaml, L.L. Berry, A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research, "Journal of Marketing" 1985, No. 4.
  • A. Parasuraman, V.A. Zeithaml, L.L. Berry, SERVQUAL. A Multiple Item Scale for Measuring Consumer Perception of Service Quality, "Journal of Retailing" 1988, No. 1.
  • Service Equals Sales, "Incentive" 1992, No. 3.
  • M. Treacy, F. Wiersema, The Discipline of Market Leaders, Addison-Wesley 1997, s. 31.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171199879

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.