PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 6 | 143--154
Tytuł artykułu

Świadomość znaczenia marketingu w firmach usługowych w świetle wyników badania

Warianty tytułu
The Marketing Awareness in the Service Enterprises - Empirical Findings
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Odpowiedzią na rozwój sektora usług, wzrost konkurencyjności oraz wymagania konsumentów był marketing usług jako nowa filozofia działania. Centrum zainteresowania podmiotów z branży usługowej jest konsumentem, wraz z jego oczekiwaniami, potrzebami i preferencjami. W tym kontekście przeprowadzone zostały badania, jak polskie firmy usługowe odnalazły się w nowej rzeczywistości gospodarczej i w jakim stopniu korzystają z nowoczesnego marketingu usług.
EN
The present market requires more and more sophisticated customer-oriented activities. The increase of competitiveness, companies with foreign capital entering the Polish market due to the expansion of the Common Market require a constant supply of information about the consumer's situation, his/her purchasing behaviour, observing the company's environment in order to shape competition and marketing strategies efficiently and rationally as well as to make more accurate decisions. In this context, it seemed interesting to research into how Polish service companies have found their place in the new economic and marketing reality and to what extent they use the patterns of market operations that proved successful in mature economies and are based on a thorough examination of the competitive environment and - perhaps more importantly-requirements, preferences and tastes of buyers and consumers of their products and services. (original abstract)
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Bochniarz P.: Ekonomiczne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi. [w:] Przyszłość pracy w XXI w. Red. S. Borkowska. IPiSS, Warszawa 2004, s. 237 i n.
  • Bragy R., Forrest E., Mizerski R.: Marketing w Internecie. PWE, Warszawa 2002.
  • Dąbrowskej A., Janoś-Kresło M., Mróż B.: Konsument w strategiach przedsiębiorstw nowe tendencje i wyzwania. SGH, Warszawa 2005.
  • Dzaszkowska M.: Kierunki rozwoju marketingu usług. [w:] Marketing, koncepcja, badania, zarządzanie. Red. L. Żabiński, K. Śliwińska. PWE, Warszawa 2002, s. 295.
  • Michalski E.: Marketing. Podręcznik akademicki. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 402 i n.
  • Rogoziński K.: Nowy marketing usług. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1998, s. 146-147.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171199915

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.